Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Jeg er feit (BMI på over 30),og har nå bestemt meg for å gjøre en kostholds endring. Det som er viktig for meg er at dette ikke blir en slankekur,men en endring jeg kan leve med for alltid. Så jeg starter dagen med rugbrød,drikker biola,frukt til lunsj ikke poteter men pasta eller ris og alt er strålende. 1 uka gikk jeg ned 1,5 kg uten å gå en ekstra meter. Men så har jeg tydligvis vært sinnsykt fæl mot noen,for de 3 siste dagene har jeg vært sosial. (Har nesten ikke besøkt venninner på dagtid siden jeg fikk baby for 6 mnd siden.) Og hva gjør venninnene mine? Jo de har kake og is klart når jeg kommer! Så vi kan kose oss! De gav meg ikke kake og is når jeg gikk gravid engang,men nå- ja nå tvinger de i meg svære stykker. Jeg kan jo ikke si nei heller,det er faktisk uhøflig når de tar seg bry til å bake for min del. Så de 1,5 kg- velkommen tilbake......not.Men de er nå kommet da:-( Slemme slemme karma:-(
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Karma??? Dårlig, eller mangel på, selvdisiplin, tenker jeg vi sier
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Har ikke noe med karma å gjøre at du dytter i deg kalorier. Det er et bevisst valg, og du kommer ikke til å klare å slanke deg før du tar ansvar for dine egne valg. Ansvarsfraskrivelse er det du driver med.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Virkelig,dere har så dårlig oppdragelse at dere sier: neitakk,jeg slanker meg når man er gjest og verten serverer? Jeg er oppdradd til at det er uhøflig,som i meget uhøflig og direkte frekt. HI
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Det går an å begrense mengden man dytter i seg. Poenget her er vel at du skylder på karma når du går opp i vekt. Det virker noe snodig når du har tatt et valg ang å spise mange kalorier. Har ingenting med karma å gjøre. Det er også fullt mulig å si fra på forhånd at man slanker seg, så ikke server noe for min del. Holder med en kaffe/te:-)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 Overse de andre svarene her! Jeg ser faktisk problemet. Irriterer meg grønn over folk som MÅ ha den mest kaloririke maten klar til servering hver gang jeg kommer. Hva med å kose seg med litt oppskjært vannmelom nå i sommervarmen? Og visst de vil gjøre noe mer arbeid i det kan de vel lage smoothie eller salat? Ikke for å være frekk, men om man har en BMI på over 30 så burde jo folk se det også. Selvom de selv gjerne har en superforbrenning og kan spise hva de vil så bør det ringe en bjelle om at alle faktisk ikke har det sånn! Jeg er normalvektig jeg, da. Men "alle" vet at jeg lider av spiseforstyrrelse. Likevel pøser de på med dritt. Og visst jeg ikke spiser, så maser de om at jeg må spise å ikke ha et så avansert forhold til mat. Men hvorfor gir de meg da det verste?! Mitt råd til deg blir vel å sette i gang med trening. Siden du klarte å gå ned ved å bare endre kostholdet, så er jo det supert og du kan trene for å gjøre opp mot det usunne som du innimellom får i deg.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #7 Skrevet 31. juli 2010 Hvilken jente vil ikke forstå at man takker nei fordi man er på slanker`n? Du bruker uhøflighet som en unnskylding for å stappe i deg mer kaker og is når du vet at du ikke burde. Vær i det minste ærlig
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #8 Skrevet 31. juli 2010 Jeg sier aldri nei takk når noe blir servert, men jeg skylder ikke på karma når vekten går oppover. Det er min egen feil.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #9 Skrevet 31. juli 2010 Hvis du ikke vil si nei takk når du blir servert så får du passe på å si "Får nyte dette stykket for det blir det siste. Mandag starter jeg med nytt kosthold som er helt utelukket slike godsaker. Må få skikk på kroppen en gang for alle." Eller så sier du ifra når dere avtaler å møtes at du har lagt om kostholdet for å gå ned litt så kanskje dere kunne lage en salat sammen.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #10 Skrevet 31. juli 2010 Jeg er ikke uenig med HI at det er vanskelig å slanke seg, men det går virkelig ikke an å skylde på karma, gudene eller været når vekta går opp... det blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #11 Skrevet 31. juli 2010 Vet du hva, uhøfflig eller ei, man kan si nei! Jeg liker ikke kaker og godterier spiser jeg bare lørdager. Og da sier jeg bare nei og jeg blir tilbudt ellers. Ikke sånn at andre skal tvinge i meg noe jeg ikke vil ha. Om de blir sure burde de tilbudt noe som var sunt. De kunne jo satt frem kaffe og frukt f.eks.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #12 Skrevet 31. juli 2010 Takk 19.40 Jeg ønsker å gå ned i vekt for egen del,og vil derfor ikke annonnsere det for hele verden. Og når jeg er gravid- da spiser jeg alt jeg ser eller har penger til å kjøpe-så fort jeg kan med begge hender.Men totalt legger jeg på meg ca 10 kg i svangerskapene mine. Men da var det ingen som bakte kake til meg nei:-( Og til dere andre- når man er gjest, da sier man: jatakk,men bare ett lite stykke. Og så spiser man opp det man får. Hvis ikke er man faktisk frekk/uhøflig og innehar elendige manerer. Samtidig så er vi voksne damer,ikke jenter. Vi innehar kanskje en bit bordskikk dere "jenter" mangler? Jeg skal begynne med trening til høsten,når det jeg er inntressert i starter opp igjen.Gidder ikke å være støttemedlem på sats når jeg kan trene noe jeg liker:-) Gleder meg:-)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #13 Skrevet 31. juli 2010 Og minst halvparten av de som serverer dette kunne hatt godt av å ikke spise det selv. Frekt å servere usunnne ting også egentlig.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 31. juli 2010 #14 Skrevet 31. juli 2010 Da gir du beskjed før neste besøk Du trenger IKKE bake kaker eller lignende til meg, jeg skal bli sunn! Om vi skal kose oss så kan vi lage fruktfat, eventuelt dyppe frukt i smeltet kokesjokolade osv. Det jeg ville gjort var å invitere hele bunten til meg først, for så å servere de noe skikkelig lekkert laget av frukt. Eller en god salat! Ta iiiiiiskaldt vann med isbiter og lime til. Når jeg er med mine venniner så koser vi oss ofte med fruktfat, grønnsaker med dipp osv. )
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #15 Skrevet 31. juli 2010 Men hvorfor skylder du på karma? Klart det er kjipt å ha spist kake når du vil slanke deg, men det stykket må ha vært svært hvis du har gått opp 1,5 kg. Jeg forstår ikke hvorfor du vrir dette til manerer og bordskikk. Du skylder på karma, det er det jeg og sikkert mange andre reagerer på. Du spiste kaken selv, gjorde du ikke? Det e'kke karma:-)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #16 Skrevet 31. juli 2010 Vet du hva, HI; om noen tar seg nær av at man takker nei til noe så har de et problem "damer" eller ikke. Nei, forresten, det er dere litt voksne damer som er mest hårsåre. Er som om dere vil ha noen å være usunne sammen med. Unskyldninger trives best i selskap osv. Jeg kan leve fint med å være frekk i enkeltes øyne, man kan ikke gjøre alle glade hele tiden. man må av og til tenke på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #17 Skrevet 31. juli 2010 Supert tips, ConsuelaBananaHammock:-) Jeg inviterer dem til meg neste uke alle sammen og lager sunn kaffekos:-) Gleder meg allerede. Sånn er det når man får hjelp til å få hue ut av ræva og tenke fremover:-)
ZineEddineMadeInMe Skrevet 31. juli 2010 #18 Skrevet 31. juli 2010 forstår hva du mener med at det er frekt å si nei, men det går jo an å bare spise litt for høflighetens skyld. for mange er det vanlig å tvinge i folk mat , ved å mase, men folk må forstå at vil du ikke ha så vil du ikke ha. "d smakte godt, men jeg prøver å begrense meg." da burde de huske d til en annen gang du kommer, sånn at de ikke baker bare for din skyld. synes du har fått mange frekke svar, typisk at de ikke engang bruker nicket sitt. lykke til med kostholdet!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #19 Skrevet 31. juli 2010 Synes de negative svarene går på at HI ikke vil ta ansvar for egne valg, men gir ansvaret over på karma. Hvorfor skal man bruke nick på anonymforum? Selv om du bruker nick, så vet ikke jeg noe mer om deg av den grunn. Ikke har jeg noen interesse av å vite noe om brukerne her inne heller. HI har skrevet et innlegg og fått diverse reaksjoner. De som ikke er enige med henne har automatisk dårlige manerer og manglende bordskikk. Det virker noe underlig, all den tid HI's tråd handler om å ikke ta ansvar for egne valg, ikke hvorvidt man skal takke ja eller nei til kake. Underlig.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #20 Skrevet 31. juli 2010 La meg oppklare en liten ting. Jeg gir ikke karma skylden for at jeg spiser kake. Jeg gir karma skylden for at jeg blir tilbudt kake. Jeg er ikke blitt tilbudt kake av noen på nesten 1,5 år om det ikke har vært store selskap,men nå blir jeg plutselig tilbudt kake hver dag. Det er der jeg skylder på karma. Og for meg,utifra den oppdragelsen jeg og min omgangskrets har fått, så er det såpass uhøflig å takke nei til det man blir tilbudt at det faktisk er helt utenkelig for meg.Men det har nå fått en helt egen tråd. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå