Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Førstegangs med drøye 5 uker igjen. Det har seg sånn at jeg har hatt en ma ved uke 14 å en sa ved uke 7 tidligere. I denne graviditeten har jeg slitt mye med fysiske plager som gallesten å premature rier. Skaffet meg tidlig en doppler slik at jeg selv kan kontrollere at barnet har det greit. Men det er liksom ikke nok å bare høre hjertelyden. De siste to ukene har redselen min for at barnet skal dø eller være dødt tatt overhånd. Jeg får ikke sove om nettene, ligger å venter på spark. Å når jeg først sovner våkner jeg etter få timer fordi jeg drømmer at noe er galt. Er så ufattelig sliten å ser ikke for meg at jeg kan holde ut i 5 uker til på dette viset. Ringer stadig føden for jeg føler noe er galt, men for hver gang jeg ringer føler jeg meg mindre å mindre tatt på alvor, noe som fører til ennå mer angst.. Har noen noe gode råd å komme med? Er det mulig i min situasjon å bli igangsatt? Huff ble litt lang, men godt å få det ut!!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 HI her! ville bare legge til at jeg ikke mener å bli igang satt nå, men å få en dato nær termin å forholde meg til. Tanken på overtid skremmer meg vanvittig mye. Er psykisk å fysisk sliten å orker ikke tanken på at jeg kan risikere å gå slik i 7 uker til!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Uff, kan ikke være lett å slite med slike følelser Tror det er best du tar kontakt med jordmor/lege på mandag og ber om time fortest mulig, kanskje de kan se om du kan bli satt i gang eller berolige deg en gang for alle. Så slipper du å være fullstendig utkjørt før baby kommer. Lykke til, dette kommer til å gå så bra så
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Jeg tror jeg må det, ellers er jeg redd for at jeg ikke klarer det. Når jeg får angst av at jeg ikke får sove som igjen fører til angst for å ikke klare fødselen.. Tanken på spontan fødsel uten å være forberedt er å grusomt for meg. Tror det ville ha hjulpet om jeg i hvertfall hadde en konkret dato å jobbe meg mot. Slik at jeg hadde tid til å forberede meg psykisk å ikke minst slappe godt av. Håper jeg kan få noe hjelp til mandag, fordi jeg er så sliten. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå