Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Siden sept 2009 har jeg og min eksmann kommet til det punkt at vi snakket om samlivsbrudd. Vi har vært sammen i 18 år. Han tok det veldig tungt, men vi har prøvd flere samlivsterapeuter og psykologer. I februar først fikk vi tile på familievernkontoret. Vi ble formelt separert i midten av mars. I mars tok han vår datter på 9 år (vi har også ei på 4,5 år) på ferie i to uker. Da de kom hjem fortalte min datter at han har blitt forelsket i ei på jobben. Hun er 21 og han 39. Da hadde hun en kjærest på sin egen alder, men det har vært mye frem og tilbake mellom dem. Jeg fikk vite at han har hatt et forhold til henne siden i januar. Jeg kjenner til dene jenta siden hun jobber sammen med han. Vi har inntil for 1 mnd siden bodd i felles hus sammen med barna hver vår uke, og den andre uken har vi bodd hos familie. Vi har barna 50-50. Da han flyttet i egen leilighet har hun overnattet hos han, også de ukene han har barna. Min eldste datter sa at nydama ikke har bestemt seg for om hun vil være "stemor". Jeg har ingen problem med at han har ny dame sånn rent følelsesmessig, men jeg synes det er hårreisende at han involverer ungene så tidlig. Det var en av de tingene vi ble enige om å IKKE gjøre da vi hadde samtale på familievernkontoret. Det har allerede vært slutt mellom dem flere ganger fordi hun er usikker. Jeg har sagt klart fra at jeg ikke liker at han involverer ungene i noe som enda er så useriøst. Han sa han respekterte det, men to uker etter lekte de allerede familie. Når han finner ei midt i samlivsterapien ser jeg at min avgjørelse om brudd var riktig. Han ble veldig deprimert og var sykemeldt i 3 mnd, men første uka på jobb hopper han til sengs med denne dama. Kan vel neste virke som at han kun så på bruddet som et nederlag, og ikke hadde de ekte følelsene slik han påstod. Kan jeg kontakte familievernkontoret for å få endret samværsavtalen? Jeg synes det er ustabilt for barna sånn som det er nå, og det var ikke dette vi avtalte. Eller må jeg bare finne meg i det? Jeg tar selvfølgelig mer en gjerne ungene feks 70-30 eller 60-40. Men han har bestemt seg for at han ikke skal betale meg penger for å ha ungene mest.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Jeg ville nok ha kontaktet familievernskontoret ja, dersom han virkelig ønsker 50-50 for å være med barna og ikke for å slippe å betale ekstra så kan du jo foreslå at han har deres barn alene også kan han ha sitt "nye barn" den uka deres barn ikke er der;-). Hadde det vært et mer stabilt forhold så ville jeg nok ha sett anenledes på det men når det er som du sier mye av og på så bør vel barna slippe å oppleve det på toppen av alt det andre som har skjedd på kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå