Gå til innhold

Skjønner ingenting nå.. EL-TEST?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde blødning i ca 3-4 dager forrige uke, fikk påvist svak positiv test før blødning, usikkert om jeg SA eller om det var mensen, tok gr.test etter blødning - Negativ..

Har bestemt for å prøve igen denne mnd, tar Eggeløsningstest hver dag denne mnd for å se når eg er fruktbar, pga ustabil syklus..

Igår var eggeløsningstesten sterkere enn idag, tok første igår.. Tok ny idag og nå er den mye svakere enn igår, hva kan dette bety?? Eller påviser el-test ulike grad av svakhet til tider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

El-tester kan få opp to streker når som helst i syklusen, men den er ikke positiv før test-streken er like sterk som, eller sterkere enn, kontrollstreken. Slik du beskriver det vil jeg tro du har EL i dag, gjerne i kveld eller natt. EL testene vil slå sterkest ut ca 12-24 timer før EL, men den kan også slå ut opp til 48 timer før EL, og det kan henge litt igjen (svak test-strek) når det er under 12 timer igjen.

Skrevet

Okei min test sier hvis det er svakere linje enn kontrolllinjen er den negativ, det var den igår men den var sterkere igår enn på testen jeg tok idag.. Lurer på om det har noe å si?

Skrevet

Kan være du begynte å teste for sent. At den egentlig var positiv i forgårs. Noen har helt opp til 18 dager mellom el og mens i stede for de vanlige 14 dagene. Det kan også hende at du var gravid og mistet tidlig og at det er rester av hcg'en som gjør at du har fått en ekstra strek på testene dine. Regner med du tester om ettermiddagen og ikke morgningen?

Skrevet

tester kl 2 hver dag, er det for tidlig på dagen?

Skrevet

Jeg testet alltid på kvelden....men om du ikke får positiv kan det være lurt å teste morgen og kveld. Jeg måtte droppe de billige stripsene fra billigetester og kjøpe meg den digitale, da fant jeg el ja, men den er jo dyrere da.

Skrevet

kl 2 går sikkert fint, men ville kanskje ventet litt til. Kl 16-17 i stede? Hvilken dag i syklusen er du på da? Jeg har lang erfaring med billigstrips siden vi brukte det som prevensjon, og har aldri hatt noen problemer med disse.

Skrevet

Jeg er på dag 7 av syklusen min, og synes det er rart testen var stereke for noen dger siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...