Gå til innhold

Flere som har barn som "leker" slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter feks i sofaen mens hun leker på gulvet, men edet går ikke 1 min engang før hun kommer bort til meg med en leke, så en til, så enda en osv.. Etter 5 min har jeg minst 50 leker i sofaen og slik fortsetter det. Rydder jeg dem opp i kassene igjen eller bare ned på gulvet blir hun rasende å hylskriker i det uendelige :(

Jeg leker hver dag med henne men jeg kan ikke sitte på gulvet hele dagen, det går bare ikke :(

Noen andre, tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er jo bare glad i mammaen sin da, stakkars lita!

Hvor gammel er hun da?

Skrevet

Hun er 14 mnd :)

Jeg leker med dukker, pusler, synger, leker gjemse, er på lekeplassen osv flere timer til dagen. Må av og til få sitte ned eller??

Barn i samme alder i venninne-gjengen leker da alene, hvertfall noe..

Er litt slitsomt i lengden må jeg si ;)

Skrevet

Jeg pleier å legge med ned på gulvet med et blad, da koser lille frøkna med å prøve å krabbe over, reise seg opp og sitte ved siden av meg og leke med en leke...så får jeg lest et blad i fred :-) Hun er også 14 mnd.

Skrevet

Tror det er helt normalt. Så lenge du setter deg ned må du regne med at hun vil ha deg med på leken. Ta vekk 80% av lekee så hun ikke har så mye å velge i og rote med og hold deg på beina så forsvinner nok problemet.

Skrevet

Gutten min blir 3 år i oktober og leker gjennomsnittlig 5 minutter alene. En gang lekte han 15 minutter alene (vi tok tiden, he he), rekord! Små barn leker på den måten; de inviterer til nærhet og søker tilbake til sin trygge base, nemlig mamma. Det tyder på at datteren din er helt normal når hun leker på denne måten. Barn på 14 mndr som leker alene, er heller unormalt.

Skrevet

da må dattra mi være "unormal", som anonym påstår over meg.

nå er min 20 mnd, men har ALLTID likt å leke alene.... slik var jeg også. hun flyr rundt med lekene sine, og bare sier når jeg skal se på osv. hun syns det er så koselig å sitte og holde på med sine egne ting. Selvfølgelig kommer hun med leker til meg, for at jeg skal se hvor fine de er osv, men å fly rundt alene og styre, elsker hun....

Skrevet

Hm, da er 3 av mine 4 barn unormale. De to eldste guttene og vesla (er bare 11 mnd nå) har alltid vært flinke til å leke selv. Guttene kunne leke med biler på gulvet i timesvis når de var på den alderen. Vesla er jo litt yngre, men kan godt styre på med lekekjøkkenet og andre leker i opp til 15-20 minutter alene om hun er i humør til det. Minstegutten derimot var slik HI beskriver, veldig sosial og lite flink til å leke alene. Det har kommet seg litt. Han er nå 3 år og kan leke alene en stund nå innimellom, men han er fortsatt det mest krevende av barna våres sånn sett fordi han helst vil være med oss voksne hele tiden, maser hull i hode på oss og vil ha oss med i lek det meste av tiden. Barn er rett og slett bare ulike, og de er like skjønne og fantastiske uansett om de leker fint alene eller ei :-)

Skrevet

Jeg brukte å kose, lese og synge med barna mine på fanget. Hver dag. Men leke lot jeg dem gjøre alene. Plasserte ungen + lekene på gulvet og lot dem ordne opp selv.

Ungene mine har alle lekt lykkelig hele dagene alene, med mor i nærheten. :)

Ungene er selvstendige, fantasifulle og kan løse "oppgavene" på en mye bedre måte enn unger som MÅ ha moren sittende sammen med dem hele tiden.

Skrevet

Hihi da forstår jeg hvorfor du orker å ha så mange barn alva :-)

sukk..skulle ønske min 3åring også kunne leke litt alene..

Skrevet

Takker for svar alle sammen, det er vanlig ja :)

Da får jeg flytte ned på gulvet igjen fra 08.00-19.00 sammen med vesla, hihi ;)

Snart Barnehage start, det hjelper nok :)

Mvh

HI

Skrevet

ja mine 3 også må være unormale..

Har alltid hatt unger som kan tusle alene å leke og koser seg.

Aldri hatt unger jeg må aktivisere hele tiden eller ikke kan leke alene.

Så 3 av 3 barn er unormale hos meg hehe.

Og ja jeg leker sammen med de også. Men her fungerer begge deler faktisk. Skikkelig UNORMALT!!

Skrevet

Gi henne et koppe sett :-) Da får du servert leke kaffe og fantasi kjeks annethvet minutt, men slipper 1000 leker i sofaen.

Det går i faser og går over, kommer igjen og går over. Det er livet med barn for mange av oss, de liker det når de voksne leker, beste av alt for de fleste, akkurat som det er for Albert Åberg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...