Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Sønnen min begynner på storbarnsavdelingen i barnehagen i august. Nå i sommer har han ikke gått med bleie, og sitter på potte. Lurer på om storbarnsavdelingen har potte, eller om jeg på ta med en? Er usikker på hvordan det går nå i starte (i barnehagen). Opplever at man må fange opp når han sier at han må tisse, selv om han finner andre ting mer interessant, og følge han på potte. De voksne i barnehagen har mange barn å følge opp, og får kanskje ikke med når han må på potte. Vil sikkert prøve doen i barnehagen etter hvert når han ser at den er lavere enn vanlig.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Det er stor sjans for at de ikke har det...men hør med de hvordan de kan løse det. En idé kan være at du nå prøver å tilvenne han do. Viktig at du gir beskjed til ped.leder at han har sluttet med bleie slik at hun informerer de andre (kan være en idé å informere alle de voksne, jeg vet at noen beskjeder ikke kommer fram med en gang selv om de er aldri så flinke), og at de er i forkant. Du må nesten regne med en del uhell nå i oppstarten, men det vil gå seg til ;-) Husk å pakke med ekstra skift!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 jobber selv i barnehage og potte er noe vi ikke har tid til i barnehagen desverre.Samt at det er mer grisete. prøv å venn barnet ditt til å gå på do,om han ikke er klar til bhgstart så blir han det fort når han ser de andre barna går på do!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Vår barnehage hadde vi med egen potte, så pottebarna hadde hver sin egen. Ikke bekymre deg, en god bhg er fullt ut i stand til å følge opp dette og er også interessert i at barna skal klare seg uten bleie. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 i våres barnehage har de potter. og de voksne tar seg tid til de mindre barna som trenger pottetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå