Gå til innhold

Er det bare min baby som sover lenge???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han var 1 mnd gammel begynte han å sove hele natta... Fra 20 til 08, ammet litt, sovnet med puppen og sov til i 10-11 tiden.

Nå 8 mnd gammel sover han fra 20 til 10-11 i ett. Og folk ser på meg som et spørsmålstegn når jeg svarer når de spør om soving.. Er det ingen andre som har det slik?

Mamma klager forresten også på at han går glipp av et måltid på dagen..Lunsj, mener hun. Sånn er mat-dagen;

Frokost klokka 11, 1,5 porsjon grøt + fruktmos og vann.

Klokka 1230, 180ml mme.

Klokka 14, kanskje en liten smoothie.

Klokka 1530-16, et middagsglass + fruktmos og vann.

Klokka 17, 180 ml mme.

Klokka 20, 1,5 porsjon grøt + fruktmos og 180 ml mme.

Får han ikke nok mat? Skal jeg kunne skvise inne et måltid til liksom? Synes nesten ikke jeg gjør annet enn å ordne mat til han :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge siden jeg hadde baby, men høres ikke så lite ut det der vel?

Vi hadde nok ett måltid mer enn din baby siden vår våkna tidligere, lunsj her var i 11-12tiden og da har jo dere frokost.

Hvis babyen din legger på seg normalt og er fornøyd ellers så har han det sikkert helt perfekt han :)

Skrevet

Har du tatt opp dette med hs?

Legger han på seg slik han skal?

Jeg synes det høres ut som om han sover MYE. Men du skriver ingenting om at han sover midt på dagen, gjør han det?

Da mine små var på den alderen spiste de kanskje dobbelt så mye som din gjør, men mulig mine var inne i en vokseperiode da..

Har egentlig ikke noe med det, men må spørre; Hvordan skal du gjøre det når barnet ditt begynner i barnehagen. Han kan jo ikke fortsette å sove så lenge..?;)

Skrevet

Ja, han sover 1-2 timer fra klokken 1230 og utover og en liten halvtime i 17-tiden...

Ja, han legger på seg. Han har siden fødsel ligget på den "perfekt" streken til hs på den vekt/lengde-kurven... Han er lang og slank. Ikke tynn, men slank. Han er god å ta i, for å si det sånn :)

Og ellers en veeeeldig aktiv og fornøyd liten krabat.

HI

Skrevet

Han skal forresten ikke i barnehage før til neste år i august, men har vi legetime eller lignende, må jeg jo bare vekke han.. Og det går fint det, Han blir ikke surkete eller noe :)

HI

Skrevet

Joda, min er sånn. Sov rundt fra han var 2 mnd, da sov han fra 20-8, om ikke lenger på morningen. Uten mat på natta. Sov fra 9-12, så mat, så fra 13-17, så mat, så fra 18-19, så mat, også natta igjen. Holdt på sånn det første halve året.

Nå er han snart 3 år og sover lenge enda. Folk kikker dumt på meg også, men jeg har lært meg at man ikke skal snakke om det. Det er visst å skryte

Skrevet

Ja, ikke sant! Det er det jeg også føler... Men alle spør jo... Skal jeg lyve liksom? :P

Skrevet

Jeg har vurdert det noen ganger, for å slippe å høre det uendelige maset om at jeg ikke vet hvor heldig jeg er, bla bla bla. Joda, jeg er fullt klar over det, og jeg verdsetter det hver eneste dag! Har tidenes blideste unge, som aldri sutrer, og sover godt! Ler og smiler hele dagen, og sover som en stein til natta!

Apropo det med bhg, så gikk det seg til av seg selv her når han startet. Først nå har han sluttet å sove i bhg på dagen, men jeg mistenker at jeg må ha med vogna bort på mandag. Etter 3 uker med slaraffenliv, kan jeg se for meg han blir trøtt av bhgstart!

Skrevet

Slik var jeg og som barn.

Nå er det så mange år siden at jeg ble undersøkt for alle mulige sykdommer, for jeg måtte jo være syk.

Neida...-Jeg har bare et stort behov for søvn.

Det har jeg hatt gjennom hele barndommen og hele mitt voksne liv.

Jeg kan sove kjempelenge, men må jeg stå opp så kommer jeg meg opp ved hjelp av vekkeklokke. Det går helt fint, men kan jeg velge så sover jeg gjerne 12-14 timer.

Jeg ser at nevøen min er helt lik meg.

Han er en aktiv 7 åring som legger seg kl 19:30-20:00, og gjerne må vekkes ved 11-12 tiden i helgene.

Nei...-om barna trenger mye søvn, så skal man gi de det.

Man får nyte tiden :)

Skrevet

Ååå, må si det er litt godt å se at andre har hatt det likt. Er så lei av de kommentarene.. Og hver gang jeg åpner kjeften for å si noe om hvordan "babylivet" er, får jeg kastet i trynet at jeg skal ikke si noe for jeg har vært så "heldig" og vet ikke hvordan det egentlig er... :P Blææææh, er så lei. Har seff to surkete svigersøstre som har fått baby etter meg...

Men men.. Jeg er fornøyd. Har også en utrolig, herlig, blid onge som smiler og ler hele dagen ;) Kanskje vi er heldige og urde skryte med rette??? ;)

Skrevet

Bare skryt...-og nyyyyt tiden :)

Det er ikke sikkert dere er like "heldige" med nestemann, om dere tenker på flere :)

Og vet du...-blås i hva alle andre sier.

Nyt det å ha en frisk og opplagt liten guttevalp i hus :)

Skrevet

Ja, jeg syns det må være lov å skyrte litt! Det er ikke som om jeg kan noe for at h'n sover som h'n gjør.....

Jeg har en 6åring som igrunn ikke har sovet godt en eneste natt, så det er ikke sånn at jeg ikke vet hvordan det er. Kolikk i 4 mnd, sovenekt frem til 1årsalder, kjøre tur midtvinters (den vinteren det snødde så sinnsykt, 2004/2005) i 5 timer! FEM TIMER bare for å høre på "mamma?mamma?mamma?" Midt på svarte natta! Jeg vet hvordan det er å rugge på en unge som hylskriker (nå er vi på kolikken igjen) fra kl 17 på ettermiddagen, til kl 3 på natta, for så å våkne igjen kl 6 fordi ungen er klar.... 4 mnd uten søvn, MED intens skriking....

Så joda, JEG VET HVORDAN DET ER!!

Nå skal jeg nyte at mitt barn nr 2 har vist litt nåde, og forstått at ikke mor orker den runden en gang til! :)

Skrevet

mi snlle sover også leenge, og det er deilig! å ja jeg elsker å skryte av det!:) hvorfor skal en bare si noe om en skal klage og være stille om det positive?

en dag hos oss starter ofte 7med en flaske på 200ml i senga så sover vi videre til rundt 10, noen ganger lenger og av og til ikke..

ca 11, grøt og vann, litt frukt

12-13 en flaske (100-150ml) eller fruktmos og vann (eller litt brød med pålegg) sover ny runde 1-2 timer

15.30-16 ca 18. middag

18.30 grøt og kveldsstell

19.30 flaske i senga vår(det hun vil av 180ml)

sover som regel klokken 20:)

hun er blid og fornøyd hele dagen, og vokser slik hun skal:)

er 8 månder:)

Skrevet

Ja, det er nå også noe... Når jeg har fortalt hvodan mini sover, sier alle;

Ja, bare vent til du får nestemann. Det blir garantert annerledes.. Og det sies med en anelse av håp i stemmen egentlig.. Rare mennesker.. JAja, nå skal jeg legge med ilag med gullet mitt og våkne kvil sammen med han i morgen, selv om jeg legger meg klokka 2 :)

HI

Skrevet

Min lille baby sov natten gjennom fra og med dag 1.

Sovnet kl 00, våknet kl 06 for mat og sov videre til 10.

Nå som han er 3mnd sovner han 23, får pupp/flaske kl 08 og sover til 11.00-1130.

Blid som ei lerke dagen lang, men sover lite på dagen, litt slitsomt da han ikke kan aktivisere seg selv. Jeg får ikke gjort så mye.

Men, samboeren er snill og hjelper MYE :)

Når han blir litt eldre og begynner å krabbe litt rundt blir det lettere, foreløpig nyter vi dagene - store som små!

Jeg er heldig, jeg vet!

Men, jeg var like heldig med Daniel også. Han var like snill. Men fra 7mnd til 13mnd alder var det grining hver eneste natt fra 01 - 06. Og kl 07 måtte jeg på skolen.

Derfor nyter jeg tiden og vet det kan ta slutt. Men håper han er like snill og god hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...