Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Dumt spørsmål sikkert,men kjenner man i panna på en baby om den har feber? Altså,blir babyen varm i panna ved feber på lik linje med større barn? Eller kjenner man på babyens kropp? Er jo ikke vits å plage baby med målinger om man ikke må. Babyen min er 5 mnd,varm i panna men ikke på kroppen:--S
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 De blir fort varme i ansiktet om de skriker. Kjenn på ryggen/nakken i stedet.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Har selv målt om mi lillepia hadde feber og hun er bare 2 mnd gammel. Det er ikke å plage babyen hun både smilte å laga lyder mens jeg målte om hun hadde feber. Jeg målte i rumpa hennes. det gikk veldig fort. Jeg trur ikke at hun merka at jeg gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Nå hadde ikke babyen min feber så tidlig, ikke høy i såfall. Men hun var prematur og da målte de feberen i rompa hver dag uten at det var plagsomt, brukte vaselin da, sånn at det skulle gå lettere. Er du usikker så ta feberen, de gangene barnet mitt har hatt feber har jeg skjønt det lenge før jeg har fått målt, hele ungen har vært varm, så om du er usikker er det sikkert ikke kjempehøy feber, men greit å finne ut av det uansett.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Man får jo kjøpt smokker med termometer nå for tia
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 Tusen takk for alle svar:) Babyen sov,men var varm i hodet,ikke på kroppen. Jeg ville derfor ikke våkne babyen for å måle feber,om jeg ikke måtte. H'n er litt forkjølet,tenner på gang og vaksine så jeg ville halst at h*n bare sov. Men om man kan kjenne feber i panna på babyer burde jeg ha målt. H*n er våken nå,ikke varm i det hele tatt og pigg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå