Gå til innhold

Trenger hjelp fort: For mye melk, babyen bare gråter :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir så lei meg jeg og, redd han skal få vegring, Melka kommer alt for fort. Hørt jeg kan knipe igjen - hvor høyt oppe gjør jeg det? Andre ting jeg kan gjøre for å regulere? Stakkar lille gutten min. Spør her på ano. Da jeg får raskest svar her.. Vær så snill å gi meg råd, flinke mammaer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du pumpe deg litt før du begynner å amme ? Evt. håndmelke ? :) Tror ikke det er anbefalt å stenge melkekanalene, da det kan føre til brystbetennelse. Lykke til med ammingen!

 

PS! Det er bedre du har for mye melk, enn for lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndmelk littegranne før du legger han til, det måtte jeg gjøre også. Håndmelket litt så utrdrivningsrefleksen startet og spruten sto, når det avtok la jeg til barnet. Trengte bare håndmelke på det ene brystet, det andre brystet lakk så mye når jeg ammet at spruten ble passelig til ungen byttet pupp..

 

Det tok ikke så lang tid før det regulerte seg, ungen blir også flinkere til å svelge unna etterhvert ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik i 4 mnd med yngstejenta, måtte håndmelke foran hver amming, om ikke kasta hun opp alt etterpå. Kunne bare ha henne sovende med hodet høyt på fanget, så hadde noen festlig måneder i sofaen. Produksjonen øker ikke noe særlig av litt håndmelking/pumping før amming, mente helsesøstera. Min produksjon avtok ikke nevneverdig de første 4-5 mnd, men nå er det heldigvis mer normalt, trenger ikke ta ut noe melk lengre.(6 mnd)

 

Håper det blir lettere for deg snart,

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...