Gå til innhold

Barnepsykolog!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring??

Sitter her og er utrolig bekymret for gutten min.. Utad virker han som en lykkelig og trygg gutt, men hjemme er det helt motsatt.. Han klare aldri å være alene og er alltid alltid hakk i hælene på meg, uansett... å leke litt eller å se på barnetv, imens jeg er på badet eller kjøkken er helt umuligt.. skal han inn på rommet må jeg være med , på badet , finne et glass vann, osv osv...ser at han har det vanskeligt, er bekymret og gråter lett.... dette har kommet snikende over tid og jeg er rådløs.. etter bruddet med bf... og han har funnet seg ei ny...

Vurderer barnepsykolog nå, slik at jeg kan få hjelp til å håndtere dette riktig... Kan barnehagen hjelpe meg med dette?? Gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han føler seg forlatt av far og er nå redd for at du også skal forlate ham.

Har han noe alenetid med far? Altså at kjæresten hans ikke er med. Om han ikke har det så burde han ha det og en god idè kan være at dere tre av og til finner på noe sammen

Skrevet

Har vært i lignende situasjon. Jeg tok det opp på helsestasjonen. Helsesøster tok det da videre og jeg fikk en inkalling til barnevernet sin barnepsykolog ganske raskt. Var bare jeg som gikk dit, ikke barnet, da det var for å få hjelp til å håndere dette selv.

Jeg hadde 2 konsultasjoner og følte det hjalp masse. Fikk både bekreftelser på at det jeg allerede gjorde for barnet var riktig, samt tips til andre ting jeg kunne gjøre.

Her har ting falt på plass igjen og barnet er trygg på seg selv. Men skulle vi ha behov for det igjen kan vi nå ta direkte kontakt med psykologen og trenger ingen hennvisning sånn som sist.

Helsestasjonen skal være et lavterskeltilbud, og bør være en egnet plass å henvende seg - så annbefaler det.

Skrevet

Skulle akkurat til å foreslå det samme som anonym over her, hør på helsestasjonen. De kan henvise dere videre..

Skrevet

Ta kontakt med fastlege og få henvisning til din lokale bup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...