Gå til innhold

Hva ville dere gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter i en knipe hvor bf (som er grense til psykopat), krever at jeg skal flytte til samme by som han, eller at han får flytte sammen med oss, og nekter å bo i egen bolig.

Jeg har jobb her, og kan ikke bare flytte helt uten videre, bare fordi han ikke har råd å skaffe seg bolig i nærheten (han jobber ikke, fordi han syns det er kjekkere å motta penger fra sossen- da slipper han å anstrenge seg).

Saken er den at i en periode etter det var slutt mellom oss, bodde vi i samme hus fordi han nektet å flytte ut, fordi han mente ting skulle gå gradvis for lillegutt sin del.

Det er nå et halvt år siden jeg ble bare nødt å flytte hjem til foreldrene mine, for å komme meg bort fra han. han drakk hele tiden, kjeftet og krevde ting av meg hele tiden. betalte aldri for seg og iløpe av de 3 årene vi bodde sammen, betalte han husleie EN gang. Da lillegutt ble 1år, greide jeg ikke dette mer, jeg er stappfull av gjeld fordi jeg har måttet ta opp kredittkortlån for å betale husleie og diverse regninger som var oss felles. så da det ble slutt, meldte jeg til nav om at jeg hadde blitt alenemor (vi har aldri hatt samme adresse, da han har hatt min adresse hos foreldrene sine hele tiden), men det var kun det siste halvåret frem til et par mnd siden jeg har mottatt overgangsstønad. Jeg har ikke hatt sjangs uten, da gjelda mi nå er så stor at jeg greier ikke betale en eneste regning nesten som ikke er gjeld!

Men nå truer han altså med å sifra til nav om dette, hvis ikke jeg flytter dit, eller han hit. eller i værste fall at han får hele omsorgen (noe som han ikke er istand til å få uansett).

Men VET han mener alvor, han er kjempeforbanna fordi jeg flytta til foreldrene mine, uten han. har aldri nekta han å treffe lillegutt eller noe.

I tillegg truer han med å si det til alle rundt oss, altså familie og venner og alle han møter, noe jeg vet han blir å gjøre også.

Hva ville dere gjort? Skal jeg bare la det gå sin gang, eller skal jeg føye meg å gjøre som han sier? Jeg aner ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vannskelig å få med seg hva du mener ut fra innlegget ditt, men mener du at du har bedrevet trygdesvindel og han truer med å annmelde deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lene du har ditt på det rene og i tillegg kan bevisse at dere aldri har hatt samme adresse den tiden du har motatt overgangsstønad, så har han ingenting og stille opp med. Anmeld han for trusler istedenfor og be han stikke til helvete!

 

Ikke la han presse deg, herrigud for en dust. Ikke la han ha taket på deg. Om nødvendig skaff deg vitner om at du ikke har bod med ham når du har mottat overgangstønad. Noe foreldrene dine helt sikkert er;)

 

Lykke til;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte et halvt år på å komme meg bort fra han etter det ble slutt, fordi han nektet meg å flytte. da jeg endelig hadde greid det hadde det gått nesten et halvt år, men tanken var jo å flytte med en gang etter, derfor jeg søkte om overgangsstønad før jeg hadde flytta. og ja, nå truer han med å sifra til nav om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...