Gå til innhold

Angående nattavvenning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Når begynner/begynte dere med dette? Gutten vår er snart 6 mnd, og våkner fortsatt flere ganger på natta for mat. Han spiser bra på dagtid, er god og rundt, og jeg tror egentlig ikke han trenger noe mat på natten. Hva tror dere?

 

Vi tenker å prøve å nattavvenne han, men er litt usikker på hvordan man gjør dette? Noen råd? Kutter man ut alle måltidene, eller lar man ett være?

 

Svar mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange bestemmer seg for å kutte ut ett og ett måltid, og bestemmer seg på forhånd hvilket.

 

Min hadde bare ett måltid om natten da han var seks mndr. Det jeg gjorde var å utsette dette måltidet så lenge som mulig. Ga han smokk, og var hos han til han sovnet igjen. Dette gikk overraskende greit. Baksmellen kom uka senere, da han begynte våkne hver annen time, frem til han var ti mndr.. Ville heller hatt den ene oppvåkninga..

 

Mange bruker vann på flaske som erstatning, kan jo prøve det også. Blir det kjempevanskelig er det sikkert greit at pappaen går inn i stede. Selv hadde jeg nok prøvd å avvenne, og hvis det ble bare styr hadde jeg utsatt det litt, og prøvd igjen senere. Kanskje er ikke babyen klar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere fagfolk går bort fra å nattavvenne så tidlig. De bør spise 4 måltider fast føde og enda da kan det hende de har behov for en skvett på natta. 12 timer er fryktelig lenge uten mat, vi voksne går svært sjelden så lenge uten næring, men å forlange det av en liten baby er greit?

De aller fleste barn avvenner seg selv før de er 1 år. Og du er jo så heldig at du har permisjon og muligheten til å selv slappe av når barnet sover på dagtid. Så jeg ville sett det an. Jeg synes nattavvenning og metoden som blir brukt er ganske brutal og ville selv ikke utsatt barnet mitt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Så slitsomt. Ja, da skjønner jeg godt at du kunne foretrukket den ene oppvåkninga.

 

Du mener at du ikke ville gitt noe? Ikke vann engang?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi nattavvennte minsta når hun var 6-7 mnd.

Gjorde det sånn da at jeg pumpet meg, og hun fikk melk av flaske, i sin egen seng, ble ikke tatt opp. I løpet av 1-2 uker tynnet vi ut melka med vann, tilslutt fikk hun da kun vann, noe hun overhodet ikke ønsket. Da begynnte hun å sove hele natta.

 

La hun da i 19.30-20.00 tiden på kvelden. hun fikk pupp om hun våknet etter kl 05.30 om morgenen.

Er jo da ikke snakk om 12 timer uten mat ,men om ca 10 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at vi vil prøve å avvenne er fordi jeg starter skole nå i august. Tror det blir slitsomt å våkne flere ganger på natta, når jeg samtidig skal opp tidlig på skolen. Om jeg bare skulle være hjemme, hadde jeg ikke sett noe i veien med å våkne flere ganger om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...