Gå til innhold

Bryllupskaka


lykkelig mamma!!!!!!

Anbefalte innlegg

Er det vanlig og ha forskjellige typer kaker i hver etasje, eller har man likt i alle?

 

Og hvor mange kaker har dere utenom til ca 70 gjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er bare 19, men min mor insisterer på 3 kaker... Vi har kun bestilt en etg... Men så lenge de har samme stil, utseendemessig, så er det jo greit å kunne bestille forskjellig. min forlover gjorde det i sitt, men de tre så like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi giftet oss tidliggere i sommer så var vi 55 stk vi hadde da en 3 etasjers kake beregnet på 60 pers. Kaken så lik ut men vi hadde forskjellig fyll i de forskjellige etasjene, ellers så hadde vi 4 kaker utenom + kransekake.

 

Vi hadde koldtbord til mat, derfor så hadde vi et kombinert kake og dessertbord. I tillegg til kakene så hadde vi 5 skåler med noe som hetter dronningmaud. Var plenty med kake og dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Det er mer og mer vanlig at man har forskjellige typer kaker i hver etasje, men vi valgte å ha bare forskjellig fyll inni. Vi var ca 60 gjester og hadde bryllupskaken til 45 personer og hadde de 2 øverste etasjene igjen. Så hadde vi 9 kaker utenom og hadde endel igjen. Men som vi kom fram til så er det bedre å ha for mye enn for lite. Og bare å spørre tanter og venner, de stiller gjerne opp :)

 

Håper det hjalp litt :)

 

Når er den store dagen?

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 120 stk til kaffe.. Vi hadde langt over 20 kaker, og kan love deg at det ble mye kake igjen..

Men i min og min manns familie så er det vanlig å ha ekstremt mye kake og forskjellige kaker i sånne store dager :)

 

Jeg valgte å ha bare marsipankake i den nederste kaken på bryllups kaka, de 2 øverste kakene var sjokoladekake, men uttapå så de helt like ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer og mer vanelig med forskjellige fyll i hver etg. Da jeg var gjest i et bryllup i sommer hadde de forskjellig fyll i alle 3 etg. Og i tillegg hadde de 2 små kaker (som toppen) ved siden av som var tilpasset allergikere (1 laktosefri og 1 nøttefri).

Da vi giftet oss hadde var vi 15 personer til en kake med 2 etasjer, og det var mer kake igjen dagen etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spør meg.Vi var bare 12.Som om det var om å ha så mangen gjester.Herregud!Var kjempemissfornøyd med kaken som vi bestilte for 12 stk.Hadde kunne laget den finere selv.Grrrr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi hadde samme fyll i alle etasjer. Husk og spar toppen. Den skal fryses ned og spises første bryllupsdag. Lærte det av svogeren min og det var veldig hyggelig å spise kaken året etter.

 

Det er ikke nødvendig å bestille kake til fullt så mange som det er gjester. Det blir fort for mye. På vestlandet har jeg lært man beregner en halv kake per gjest. Selv har jeg moderert dette til en kvart kake per gjest. Da blir det alltid for mye kake igjen, men jeg tilhører de som synes det er skikkelig nedtur med et bryllup/selskap med for lite kaker. Et tips er og ikke bare ha kaker, men også bruke lefse, fruktsalat osv. Alle er ikke like glade i å bake kake, men kan fint ta med en fruktsalat.

 

Mannen min er forøvrig litt oppgitt over at vi alltid har så mye kake igjen, så nå har jeg lovt at jeg skal begynne å beregne litt flere per kake. Men i hans familie går man faktisk tom for kake når det er selskap, og det er jo ikke noe gøy. Kake er jo så godt dagen etterpå også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...