Gå til innhold

kan kynnere fremprovosere abort, eller skade mor/barn ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ufattelig mye kynnere, og har hatt det siden uke 20. har nå en måned igjen og kan ikke bevege meg mye uten at kynnere kommer.

 

Kan jeg ha skadet barnet mitt, eller kan det være fare for for tidlig fødsel hvis jeg er litt mer aktiv, og ignorerer kynnerne ?

 

Legen min har sykemeldt meg for lenge siden, men bagatelliserer det jeg syns er et stort problem.

Har lyst å høre litt fra dere som har vært mye plaget med kynnere. Hvordan var svangerskapet for dere ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det i alle mine svangerskap. Smertefulle kynnere som kommer med en gang jeg beveger meg, fra uke 15 og mer og mer ut svangerskapet. Min lege sier iallefall at ikke det er farlig så lenge ikke de blir regelmessige eller ikke slutter å komme når jeg legger meg å slapper av. Det er vel bare for egen del det er vondt. Er jo bare bra at livmora får trent seg til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere KAN påvirke mormunnen, særlig på slutten av svangerskapet.

 

Jeg har hatt mye kynnere i mine svangerskap, så mye at jeg har blitt sykemeldt. Helt fra uke 20 har de vært regelmessige flere timer i døgnet også (f.eks hvert tiende minutt i to timer selv om jeg ligger rolig).

 

Det er ikke skadelig på noen måte, men de kan modne mormunnen og få igang rier. Da jeg kom til uke 36 tok det helt av og holdt meg våken om natten, da jeg fortalte det på kontroll ville jordmor sjekke om de påvirket modningen, og det gjorde de. Jeg hadde da 3 cm åpning og var helt moden. Ungen kom i uke 37..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...