Gå til innhold

Frukt en 1 åring kan spise selv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer vel an på hvor mye tenner barnet har?

 

Banan i biter, jordbær, bringebær, blåbær, oppskjært mango om den er myk kanskje... myke ting som er lette å tygge er vel generelt ok.

 

Min 1åring spiser mest mos enda da. Men banan i biter klarer hun å tygge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser min 14 mnd gamle jente banan, eplebåter, druer uten problemer. Vi brukte babyfeederen tidligere, men nå er det ingen vits lenger for hun har blitt så flink til å ta små biter og tygge godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla på 11 mnd får banan (halv), eple (i båter), pære (i båter), druer (delt i to), jorbær (hele), melon (i skiver, tatt av skallet) osv. Hun har to tenner nede og 3 oppe, ingen jeksler, men gode gommer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avokado er jo ikke en frukt, men kan fint spises av små barn ettersom det ikke inneholder allergener eller er hardt å tygge. Kan jo testes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps: Man skal forresten være litt forsiktig med å gi små barn jordbær da dette kan være allergifremkallende i ung alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har spist all frukt selv fra de var rett over året de.

 

Epler og pærer o båter uten skrell, druer delt i to, banan, melon alle typer bær osv

 

Eneste du skal være forsiktig med om det er allergi i familien er kiwi, det er den mest allergifremkallende frukten vi har. Lillesøsteren min fikk allergisjokk da hun fikk kiwi i barnehagen, skikkelig skummelt. Barnehagen sjekket det opp etterpå og de ble anbefalt å la være servere kiwi til ungene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...