Gå til innhold

Brødskive og gulrot til 5 mnd gammel baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på helsestasjonen i dag og fikk beskjed om at babyen min godt kan få brødskive,eple,gulrot,pære,kavring osv nå.Ikke i "fruktpose",men i hånden liksom.

H*n kan også sitte sammen med familien ved bordet i høystol mens h*n spiser dette.

Baby er 5 mnd så personlig syns jeg dette var kanskje en smule drøyt? Og sinnsykt?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj det syns jeg var litt tidlig. LIten her er syv måneder og hun får lov å suge på en baguette av og til. Koser seg med det.

Men eple og gulrot i hånden hørtes jo direkte farlig ut.

Begriper ikke hvordan de kan si noe sånt på helsestasjonen.

 

Eller ER du en trolledame? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager,skulle nesten ønske dette var ett trolleinnlegg:-(

Men neida,det var det hs sa.

Dette var en vikarierende helsesøster,ikke ho som pleier å være der.Men ho var ei godt voksen dame,så det ble veldig rart:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje HS prøvde å fortelle om Baby Led Weaning? Sjekk det på nettet, det kan være det. Jeg husker at det var en artikkel om det i Stavanger Aftenblad i fjor, tro det er på vei inn i Noprge også. I så fall ville jeg ventet til 6 mndr, men noen er klare litt (litt! før). Vi drev med en modifisert form for BLW, der vi ga grøt 1-2 ganger per dag og litt most mat i tillegg til fingermat fordi vi ikke klart å vente til han var 6 mndr før introduksjon av fastføde (problemer med ammingen). Gutten fikk grøt fra 5 mndr og mos fra 5,5 mndr.

 

Brødskorper fikk han fra litt over 5 mndr til å dempe tannkløe, det hjalp veldig (tips fra svigerinne med 4 barn). Han fikk dampede grønnsaker (brokkolig buketter og gulerøtter) fra omtrent 6 mndr. Og jeg sluttet helt å mose maten fra han var 9 mndr gammel, da spiste han det samme (tilnærmet) som oss. Nå er han 18 mndr og spiser alt mulig.

 

Han har aldri satt ting i halsen, men brakk seg av og til hvis han var for ivrig. Babyer brekker seg veldig lett, det er en beskyttelsesmekanisme mot å sette ting i halsen. Men det er allikevel uhyre viktig at man alltid passer på når de spiser.

 

Kan være verdt å sjekke det ut, men jeg synes HS tok veldig hardt i, og var ikke særlig flink til å forklare hvorfor og hvordan man skal gå frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...