Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Jeg var på helsestasjonen i dag og fikk beskjed om at babyen min godt kan få brødskive,eple,gulrot,pære,kavring osv nå.Ikke i "fruktpose",men i hånden liksom. H*n kan også sitte sammen med familien ved bordet i høystol mens h*n spiser dette. Baby er 5 mnd så personlig syns jeg dette var kanskje en smule drøyt? Og sinnsykt? Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Oj det syns jeg var litt tidlig. LIten her er syv måneder og hun får lov å suge på en baguette av og til. Koser seg med det. Men eple og gulrot i hånden hørtes jo direkte farlig ut. Begriper ikke hvordan de kan si noe sånt på helsestasjonen. Eller ER du en trolledame?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Beklager,skulle nesten ønske dette var ett trolleinnlegg:-( Men neida,det var det hs sa. Dette var en vikarierende helsesøster,ikke ho som pleier å være der.Men ho var ei godt voksen dame,så det ble veldig rart:-S
Trollemor75 Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Kanskje HS prøvde å fortelle om Baby Led Weaning? Sjekk det på nettet, det kan være det. Jeg husker at det var en artikkel om det i Stavanger Aftenblad i fjor, tro det er på vei inn i Noprge også. I så fall ville jeg ventet til 6 mndr, men noen er klare litt (litt! før). Vi drev med en modifisert form for BLW, der vi ga grøt 1-2 ganger per dag og litt most mat i tillegg til fingermat fordi vi ikke klart å vente til han var 6 mndr før introduksjon av fastføde (problemer med ammingen). Gutten fikk grøt fra 5 mndr og mos fra 5,5 mndr. Brødskorper fikk han fra litt over 5 mndr til å dempe tannkløe, det hjalp veldig (tips fra svigerinne med 4 barn). Han fikk dampede grønnsaker (brokkolig buketter og gulerøtter) fra omtrent 6 mndr. Og jeg sluttet helt å mose maten fra han var 9 mndr gammel, da spiste han det samme (tilnærmet) som oss. Nå er han 18 mndr og spiser alt mulig. Han har aldri satt ting i halsen, men brakk seg av og til hvis han var for ivrig. Babyer brekker seg veldig lett, det er en beskyttelsesmekanisme mot å sette ting i halsen. Men det er allikevel uhyre viktig at man alltid passer på når de spiser. Kan være verdt å sjekke det ut, men jeg synes HS tok veldig hardt i, og var ikke særlig flink til å forklare hvorfor og hvordan man skal gå frem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå