Gå til innhold

Dere som har greie på hund...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ei tispe som har fått rødt utslett (kan se ut som eksem) i området rundt kjønnsorganet, hva kan det komme av?

 

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, vanskelig å si uten å se hunden, kan være endel ting faktisk.

Plager dette henne mye, har det vært der lenge, hvordan er helsetilstanden ellers?

Tror kanskje det er lettest for deg å ta henne med til vetrinær dersom dette er noe du ser plager/irriterer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slikker seg mye på området, men ellers er hun i fin form. Hadde håpet å unngå veterinær hvis det ikke strengt tatt er nødvendig.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre, er så sette på henne skjerm og vaske området med kokt vann (ikke varmt seff) og prøve å se om dette hjelper over helgen. Ellers må du nok inn til dyrlege på mandag, mest sannsynlig får du da en kortison el antibiotika salve til å smøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være våteksem fordi hun slikker seg. Kanskje hun holder på å få løpetid og det klør. Prøv å smør på sinksalve eller liniment. Hjelper ikke det over helgen ville jeg dratt til veterinær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel egentlig at dette er en hund jeg passer på frem til neste lørdag, og det er jo over en uke til. Jeg har rett og slett ikke råd til å ta den med til dyrlege og er egentlig ganske irritert på eieren som jeg ikke får tak i på tlf (de er i Bulgaria). De sa ingenting om dette utslettet før de reiste, var noe jeg oppdaga i løpet av de første dagene den var hos meg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med at du avtaler med dyrlege at vedkommende sender faktura til eierene? Da får hunden behandlig + at du slipper å betale. Er gjerne noe du avtaler med dyrlege før du drar inn dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hunden lider av eksemet burde du jo ta den med til vet. uansett. Det går an å få fakturaer fra veterinæren slik at du (eller rettmessig eier) kan betale den om noen dagers tid.På den måten får hunden hjelp og du slipper å betale for noe du ikke har råd til! Ettersom hunden er i din varetekt er det ditt ansvar lovmessig sett å se til at den får nødvendig medisinsk behandling. Har du forsøkt mail eller sms for å nå eiere. Uavhengig om du får tak i dem bør hunden få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det kan jeg kanskje gjøre ja :) Visste egentlig ikke at dyrleger skrev ut fakturaer.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en hund engang som var allergisk mot foret sitt.

Da fikk hun eksem både her og der. Kan jo kontakte eieren og høre om dette er noe hun har vært plaget med før og om du kanskje kunne skiftet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis finnes det dyrleger der ute som er mer interessert i at dyrene får hjelp enn at de får pengene samme dag :) Men som sagt, avtal dette på forhånd, så slipper du å bli overrasket når du møter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle dyrleger som skriver ut faktura, pga problemer med at folk ikke betaler!

 

Er hunden gammel? Husk at det også er en mulighet for at hun kan ha livmorbetennelse. Du kan forsøke å låne en skjerm av noen, hvis du kjenner noen andre som har hund... Da får du satt en stopper for slikkingen (ond sirkel) og ser om det kommer utflod evt blod (hun kan jo være i begynnelsen av løpetid også), det er vanskelig å se ellers fordi hunden slikker det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikke eksemet har blitt bedre og hun fortsatt slikker seg over helgen, ville jeg absolutt tatt kontakt med vet. og forklart at du kun passer hunden, og at den økonomiske situasjonen er litt trang slik at du håper på å få regningen på faktura. Kanskje eierene har en fast veterinær de pleier å gå til uansett som kjenner eierene og hunden. Burde ikke være noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, en telefon til dyrlegen koster bare ett tellerskritt!

Ring dyrlegen.Er det noe de tror er alvorlig ber de deg komme ned.I helger og på kvelder prioriterer vetrinærvakta de alvorlige tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...