Gå til innhold

Hold der unna å fly Delta med små barn under 2 hvis dere kan, jeg gjør det ikke igjen.


It's all about me

Anbefalte innlegg

For det første er de som jobber der møkka sure og skikkelig ukoselige.

 

Men det jeg reagerer på er at de gir fullstendig blaffen i sikkerheten til de som flyr på fanget.

Ikke har de flytevest og ikke har de ekstra belte.

 

De jeg etterlyste det fikk jeg bare beskjed om å holde dem fast selv, for slikt hadde ikke de.

Yeah right, hold fast ei jente på 2 hvis det kommer en kraftig stopp.

I tilegg fløy vi med en baby, så vi måtte holde en hver.

 

Prøvde å spørre hvorfor de ikke hadde det, men hun ville ikke snakke med meg og løp bare videre nedover i flyet så det eneste jeg fikk ropt etter var at det var da langt fra sikkert nok.

 

Ikke fikk vi slik seng til å henge på veggen til minstemann heller fordi vi ikke hadde bestilt på forhånd.

Vi hadde fått disse plassenen med vegg for slik seng, men gutten måtte vi ha i setet fordet.

 

Skal sende en lang mail til KLM, som var de vi bestilte gjennom, ang det og mange andre småting.

Delta er skikkelig møkkaselskap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også bare dårlig erfaring med Delta. Møkksure flyvertinner og generelt dårlig service. Unngår bevisst å fly med dem.

 

Det at de bryr seg så lite om sikkerheten til små barn er hårreisende og helt uakseptabelt!! Skriv et brev direkte til delta, så kan du jo bare tilfeldigvis nevne ordet søksmål litt sånn her og der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dæven, skulle ha sørget for å slippe jenta kontrollert ned på gulvet under landing så kunne jeg saksøkt og blitt rik etterpå.

 

Nei skal iallfall skrive en mail senere idag.

I tillegg missbrukte de også Fest Setebelte skiltet noe sinnsykt.

De brukte det ved all servering for å få folk til å sette seg istedetfor å informere over høytaleren. Brukte også fort et par timer på å slå det av uansett om det var brukt for det eller ikke.

Så det ble lite med mulighet for ungene til å strekke seg ut på den ekstra benplassen vi hadde fått.

Alle gikk rundt til tross for det lysende skiltet, men vi var de eneste som fikk tilsnakk og ble bedt om å ta ungene opp på fanget......til tross for at vi ikke hadde noe belte å feste på dem.

Ungene var engler, så ikke noe behov for andre å tøyle dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av Delta er også dårlig sikkerhet. Manglende/dårlige setebelter og løse/dårlig fastskrudde stoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker riktig så har USA Canada og Tyskland sluttet med "Infant extention seatbelts" pga av nye sikkertheregeler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere land har sluttet med slike setebelter til barn på fanget fordi de ikke gir noen ekstra sikkerhet. Hvis du vil ha optimal sikkerhet til 2-åringen, må du bestille eget flysete til henne.

Ved en kraftig stopp, ville ikke et slikt ekstra setebete hold barnet noe særlig på plass fordi det bare henger fast i ett punkt på ditt belte.

 

Ofte må senger til å henge på veggen forhåndsbestilles. Det har alltid vært slik når vi har vært ute og reist - uansett hvilket flyselskap vi har reist med. Du kan jo ikke klage fordi du ikke har fått noen du IKKE har bestilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg kamomille. Det er gjerne flere barn under 2 år ombord enn antall bulkheadseter. Alltid lurt å bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neo jeg skal ikke skal ikke klage på at vi ikke fikk slik seng.

Syntes det bare vist manglende forståelse når vi satt i riktig sete for dette og ingen av de andre på de tilsvarende plassene brukte senger heller.

Men det ordnet seg bra fordet, det tredje setet på raden var tomt, så da fikk han på 3 mnd strekke seg ut der.

 

Ang det manglende beltet som jeg derimot skal skrive tilbake om så kan jeg ikke skjønne at det er tryggere uten.

At det ikke tilsvarer sikkerheten til skikkelige belter skjønner jeg jo, men det festet er bedre enn ingenting. Det feste er god hjelp til å holde igjen ved en skikkelig røff stans. Alene hadde jeg iallfall ikke klart å holde igjen et barn uansett str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* 5 om dagen *

Vær bare obs på at KLM bruker Delta sine fly ofte.

Vi bestilte KLM men endte altså der.

 

Delta rota det til på hjemreisen og vi tapte masse timer, så vi fikk noen gavekort til neste reise. Om vi noen sinne kommer til å bruke dem aner jeg ikke. Må i så fall bli på en reise uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...