Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Akkurat funnet ut at jeg er utrolig slitsom!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gikk opp for meg i dag, at de siste 10 årene har det alltid vært noe med meg. Jeg har enten klaget over formen, eller livssituasjonen min. Jeg klarer ikke slutte å klage!!! Hva er galt med meg? Jeg er generelt negativ! Ikke gleder jeg meg over en dritt heller.....Skjønner ikke hvordan folk holder ut med meg. Jeg hadde ikke orket å vært med meg iallefall..... Tror ikke jeg er hypokonder, men bare veldig sytete. Alltid vondt et sted, eller så sliter jeg med noe annet i livet. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Sleit endel med angst når jeg var mindre, men har ikke hatt noe angst siden.....tja 5 år siden ca.

 

Noen som vet hva det kan være? Er jeg et psykologtilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke værre enn å slutte å klage høyt. Hold det for deg selv. Og har du ikke noe positivt å si, la vær å si noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe, likte overskriften din :)

Du har allerede tatt første skrittet, nemlig å innse at du klager!

Prøv nå å finne positive sider istedet for negative, og snakk om det HVER gang du har lyst til å klage. Det kan være vanskelig til å begynne med, men etterhvert vil du se at du automatisk leter etter noe positivt i det du så kun negative i før. Begynn å rose folk rundt deg (Ja, ekstremt uvant til å begynne med det og!) for ting du legger merke til og prøv å overse det du ikke liker. Gjelder også tanker, da disse kan forsure tilværelsen din kraftig.

 

Du har som sagt innsett at du er et vanskelig menneske og når du er klar over det, kan du endre oppførsel!

Masse lykke til! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fint svar :)

 

Men hvordan skal jeg klare det? Jeg har tatt meg selv i dette mange ganger, og prøvd å forandre tankemåte, men uten hell. Jeg klarer det i kanskje en dag, så "glemmer" jeg det faktisk. Skulle hatt sånn strømband rundt halsen, som ga meg støt hver gang jeg bare tenkte en negativ tanke. Er det noen måte å "huske" å være positiv, om du skjønner? Hadde gitt høyrebeinet mitt for å kun tenke positivt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å ha en skriveblokk ved senga. Hver kveld når du legger deg skal du skrine 3 ting du er glad for. Om morgenen før du står opp skal du skrive 3 ting du gleder deg til. Ingen av delene trenger å være store ting.

Det kan ta litt tid å komme inn i vanen med å legge merke til de gode tingene, men etter noen uker kan det hende det går lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, et strømbånd rundt halsen eller strikk rundt håndleddet er fristende, men virker mot sin hensikt: Du kan ikke straffe deg selv (eller andre) til å bli positiv. Dessverre :P

Jeg endret hele min oppfattning av hvordan jeg vil ha livet mitt da jeg begynte på utdanning som hundeinstruktør. Kanskje bøkene "klikkertrening for din hund" og "Ikke skyt hunden!" er like hjelpsome for deg som de var for meg?

Jeg brukte et godt halvt år på å trene meg selv i å endre tankeprosess, var sykt hardt til å begynne med, men gud så bra alt ble når jeg endelig fikk det til! Postivi forsterkning er så mye mektigere enn straff :)

Hilsen hun med det første svaret på innlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Start med å ikke tenke så negative ting om deg selv :)

 

Fyll ut disse punktene her på bim:

1) 5 positive ting med deg selv

2) 5 positive ting i livet ditt

3) 5 positive ting fra din omgangskrets

4) 5 ting som får deg i godt humør

5) 5 ting du gleder deg til i fremtiden

 

Dette klarer du!!!

 

Husk at glasset er ikke halvt tomt, men halvt fullt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...