Gå til innhold

plages med amming


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en liten gutt på snart 3 uker, og han er flink til å suge på puppen. men har fått noen herlige sår med sopp og vet ikke hvor lenge jeg skal holde ut med enorme smerter.... noen som har hatt det lignende før og hvor lenge hadde dere sår?

har et flaske barn fra før pga andre årsaker, så det hadde vært koselig å ha ett puppe barn. men det finns da grenser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo

Min lillegutt på snart 3 uker, hadde for kort tungebånd, og selv om de klippet det var skaden skjedd og puppen var sår, med blemmer.

Jeg fikk en krem som heter Purelan, og den hjalp.

Jeg gror fortere, men den tar jo ikke smerten når lillegutt suger seg fast!!!

Vet ikke hvor lenge jeg skal tåle dette, men det er i allefall mye bedre å bruke pupp enn flaske, en må jo pumpe uansett og det er ikke så behagelig det heller. Helsesøstra sa ca 5-6 uker med de sårene jeg har......leenge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har foreslaatt brystskjold for deg?

Merkelig at helsepersonell kan vaere saa uproffe at man skal bli saa saar foer man faar hjelp.

Jeg fikk selv tilbud om brystskjold allerede andre dag pa barsel da babyen tok skikkelig tak og jeg ble kjempesaar. Vet at baade Aven og Medela har det at man faar det paa alle velassorterte apotek. Selv har jeg Medela breatshield i strl L og det funker kjempebra. Bruker det dog bare ved behov for visstnok kan utdrivningsrefleksen bli noe redusert av det slik at man maa pumpe seg innemellom for aa holde produksjonen oppe.

Purelan er ogsaa effektivt. Hjelper ogsaa aa lufttorke brystene sam aa bruke melkeoppfangere innemellom istedetfor for ammeinnlegg slik at overflodig melk renner ned i koppen og brystene for luft i stedet for at det blir klamt og fuktig. Synes Avents sine melkefangere er best. Medelas har for storre hull slik at man riskerer aa lekke..

Haaper dette var litt hjel! Lykke til og god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler skjell som du kjøper på apoteket, de er supereffektive. De var iallefall det på meg.Brystvortene holder seg fuktige samtidig som man slipper gnisninger mot BH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avent sin e melkeoppsamlere på apoteket er heilt fantastiske å ha på hjemme lufter puppene mellom ammingen og du kan smøre på brystsalve oten at den setter seg fast i innlegget og gjør di såre igjen.

brystskjold erfaringa mi er at det er nesten umulig å venne av babyen med... og d er ikkje så lett å amme diskret med dem på.. må sikte de inn og holdes på plass under amminga. MEN de hjelper på såre pupper!!! denne gangen har jeg brukt albuskjell fra apoteket. d hjelper også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...