Gå til innhold

Er det "greit" at besteforeldre trurer med at...


Mamman til AM&JS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så lenge de følger det opp er vel det en fornuftig beskjed å gi. Foranledningen betyr jo selvfølgelig mye, men unger som ikke oppfører seg skikkelig har da godt av å se konsekvensen av oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poamin..

Enig i at unger som ikke oppfører seg kan/skal få en slags konsekvens for oppførselen sin..men jeg mener at det finnes andre måter å gjøre dette på enn å true med å reise hjem (slik at barna ikke får sett dem på en stund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør det jammen være ganske alvorlig hvis det er behov for at besteforeldrene skal måtte true seg til disiplin når de er på besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke helt se for meg hva ungene skulle gjøre som fortjener en sånn trussel, da må det være alvorlig. En trussel må også alltid følges opp så da må de dra også om ungene ikke skikker seg..

 

Kommer trusselen fordi ungene f.eks krangler litt e.l. synes jeg det blir altfor strengt. Kommer den etter tredje gangen ungen biter bestemor er det kanskje greit, men da må barnet være stort nok til å forstå og store unger biter vel ikke?

 

Besteforeldrene her kan godt snakke til ungene, men det har heldigvis aldri vært nødvendig med noen slags trusler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå oppfattet jeg det som at besteforeldrene og barna var sammen et eller annet sted, på butikken, stranda eller noe i den dur, og truet med at de alle sammen måtte dra hjem om ikke barna oppførte seg skikkelig.

 

Hvis det dreier seg om besteforeldre som er på besøk og truer med å reise vekk fra barna bør nok også "forseelsene" være grovere før jeg synes det er en fornuftig konsekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er greit og ikke greit, kommer jo helt ann på 1000 ting. Jeg har sagt til min niese at om hun ikke kan være grei mot oss når vi er på besøk, så vil ikke vi være der og reiser hjem. Første gangen jeg sa det, fortsatte hun og vi reiste. Dette er da en frøken som kan si at hun ikke vil at vi skal være der, nekter å dele lekene sine, slår kusinene sine osv. Vi orker faktisk ikke å være der når hun oppførere seg sånn og konsekvensen av dette blir av vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...