Gå til innhold

Dere som er hjemme i permisjon- er dere ofte sammen med andre på dagtid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker da på venner, eller venner og bekjente med barn?

 

Sønnen min er snart 14 mnd og jeg er arbeidssøker. Er hjemme med ham ulønnet frem til han begynner i barnehagen i midten av august og håper da at jeg finner en jobb.

Jeg holder på å gå på veggene her hjemme. Kjeder meg så utrolig mye. De fleste jeg var sammen med tidligere under permisjontiden har enten flytta eller begynt i jobb. Idag er det dessuten drittvær ute også, så ingenting frister. Jeg er tiltaksløs og føler meg rett og slett deppa. Klarer ikke å se noe positivt fremover da jeg nettopp fikk avslag på en jobb jeg var rimelig sikker på jeg kom til å få, og jeg etter dette ikke har fått en eneste telefon om noe nytt intervju.

 

Det skranter på pengefronten, så bare det å gå å handle mat er blitt et mareritt siden vi må vri og vende på hver eneste krone. De fleste vennene jeg er med ellers har jobb som de er opptatt med, så jeg vet at de ofte liker å slappe av litt på kveldene når de er hjemme,så jeg orker ikke å mase for mye på de heller. Såklart har jeg jo foreslått å finne på noe, men alle er så opptatt og det blir til at vi avslutter samtalen med "ja, da ser vi om vi finner en dag neste uke"...og slik går ukene. Ofte blir det bare med snakket.

Hadde jeg hatt en jobb å gå til hadde jeg nok ikke følt det slik, men det er nok nettopp det at jeg er arbeidsledig som gjør at jeg kjeder meg på dagtid når andre er på jobb, og når de da kommer hjem på kveldstid og helst vil slappe av, se tv osv...så er jeg nesten helt desperat etter å finne på noe.

 

Akkurat nå er jeg jo hjemme med sønnen min fordi jeg ikke har noe annet valg ettersom han ikke har fått barnehageplass, men det er bare snakk om en 14 dagers tid før det er i orden, og det ser jammen ikke mye lyst ut med tanke på å finne jobb frem til da.

 

Så til dere- hva finner dere på på dagtid med barna? Jeg merker at jeg bare blir mer og mer tiltaksløs for hver dag som går...

Og hvordan kan man finne seg jobb kjapt? Jeg har ingen utdannelse, men erfaring fra butikkarbeid.

 

Håper noen kan komme med tips :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan ta en ringerunde til de butikkene du er interessert i å jobbe i? Og du er selvfølgelig like interessert i å få jobb hos alle:) Så sender du dem en søknad og ringer oppigjen etter en uke og spør om de har tittet på den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner deg en jobb snart :-)

 

Jeg er også hjemme i permisjon, og jeg begynner å kjede meg en del. Er også mye sliten , da den lille er mye våken om natta og står opp kl 6... Mine venner er som regel opptatt med studier og / eller jobb. Nå er det jo sommerferie, studentvennene mine har jo veldig lang ferie og er på lange turer hit og dit. Jeg har bare vært ute av huset 1 gang alene siden sønnen min kom til verden (han er 6 månder) - og jeg føler også at jeg holder på å gå på veggen ;) Heldigvis tror jeg det blir bedre når alle vennene mine kommer tilbake til byen.. Da skal jeg lufte meg og endelig være litt sosial igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...