Gå til innhold

Kjønn, ulike/like svangerskap, symptomer? Hvordan har dere det??


2 fra før,nr3 født jan.2011:)

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nå på vei med nr 3, har to gutter fra før, (født i 07 og 09) og nå blir det forhåpentligvis en nykomling til i 2011) Tette? hehe jess, men vi syntes det var greit slik å få de så jevngamle :)

 

Mine to første svangerskap har jeg igrunn hatt like symptomer og lyster. Jeg har nesten ikke vært kvalm, masse energi og formen har igrunn generelt vært god hele veien.

 

DENNE GANGEN er jeg veldig dårlig. Jeg kaster opp så og si daglig, lite energi og et enormt søvnbehov og er konstant kvalm og kresen på mat. Det merkelige er faktisk at jeg har kjent livmoren fra uke 9 denne gangen.

Man blir jo litt mistenksom siden man har hatt så like symptomer i to svangerskap, og denne gangen så ulikt de to tidligere gangene. Min mor mener det er jenta så kommer nå, mannen min mener det er to (!!) gutter inni der. hehe vi får jo se, men det er jo hvertfall forferdelig spennende! Og ikke minst om den har det bra! :)

 

Jeg skal på UL nå om to uker, så får vi jo se hva det er som skjuler seg inni der. Jeg prøver å tenke meg det at alle svangerskap er ulike, å ikke prøve å sammenligne de tidligere jeg har hatt, men det er vanskelig ;)

 

HVA er deres erfaringer ? Har svangerskapene deres vært veldig ulike eller like gang for gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann =) Gratulerer med svangerskapet!!

Jeg har en gutt f.03 og nå er jeg gravid med nr 2.

Forrige sv.skap var helt supert. Ingen kvalme og magen kom sent.

Denne gangen lå jeg strak i 5 uker og kastet opp. Ville bare sove og tanken på mat var ikke særlig fristende. Livmoren kunne jeg kjenne tidlig, selvom magen var synlig sent i sv.skapet.

Jeg er nå 27+4 uker , og det ligger en liten jente på lur inni der =)

Jeg tror det er en liten jente hos deg også ;)

 

Blir spennende å se da..

Har hørt andre venninner av meg som har forskjellige sv.skap utifra kjønnet..

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg tenkte med en gang at nå kommer jenta til deg.. hehe

 

mitt 1 svangerskap var jeg bedageligheta selv, ingen hormoner som plagde meg eller kvalme. ingen sure oppstøt eller halsbrann.. ikke noe ødem etc..

jeg fikk dilla på fisk og måtte ha fisk og tran hver dag. og spiste gjerne fisk; frokost lunch, middag og kvelds.

ble kvalm av pølser bare og fastfoodlukt

jeg fikk en sønn..

 

 

denne gang:

vært mye mer kvalm og har kastet opp..

har noen voldsomme hormonbølger som jeg nesten blir redd for meg selv til tider.. brått ilsint så kjempetrist.

dilla på fet mat og gjerne fastfood. nugatti,leverpostei eller fleskepølse på brød.(ett spesielt brød) og ca 1 liter melk om dagen.. helt avhengig av melk..

klarte ikke tanken på tran de første 3 mnd men nå har jeg kjøpt apotekets tran som jeg og sønnen min på¨2 år tar hver morgen.

venter jente denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mitt første svangerskap var jeg konstant fra dag 1, men var aldri så heldig at jeg fikk kastet opp. Jeg var også dårlig/sliten/svimmel (en rar følelse som jeg hadde så å si hele tiden). Jeg kunne ikke skjønne hvorfor de het morgenkvalme når jeg var kvalm fra morgen til kveld;)

Jeg kjente også kattepiss lukt overalt, og mange andre lukter, som jo ikke var der i det hele tatt. Mannen min kunne bare spise mat som jeg kunne spise ellers mente jeg han luktet rart, og da ville jeg ikke sove med han. Uff ja jeg var skikkelig rar ser jeg....

Dette var da en jente.. (2004)

 

Denne gangen har jeg ikke vært kvalm noe som helst, bare litt ekstra trøtt og slapp. Sliter med bekkenløsning og mange andre rare smerter.

Men absolutt bedre en den rare følelsen jeg hadde konstant da jeg gikk gravid sist.

Venter nå en liten gutt i september:)

Skjønner godt du har lyst på ei lita tulle!

 

Lykke til med resten av graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er gravid med nr 3 og har også 2 gutter!! Skal på ul om en uke:)) Har hatt 3 like svangerskap eneste er at nå er jeg veldig trøtt og er stygg i huden... men ingen kvalme så jeg tror jeg får en gutt til.. mistet en i uke 11 og var da kvalm og kastet opp hver morgen!! så det var nok jente men det får jeg aldri visst:( ikke så farlig hva jeg får bare det er friskt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To helt forskjellige svangerskap i forhold til kvalme, trøtthet, kynnere og det meste av plager- eneste som er likt er formen på magen = jente begge gangene..

 

tror kanskje formen til mor er av betydning også?

 

Etter UL, kan du skrive hva det blir av kjønn da?

 

Blir jo nysgjerrig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjenner dem som har 2 gutter også som har 2 forskjellige svangerskap.. kvalm m ene men ikke med den andre.. spennede å se da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja er merkelige disse kroppene våre! Rart alt hormoner kan gjøre :D . blir veldig spennende hva det er som skjuler seg inni der. Håper på en fin og frisk krabat :) Tenker at det hadde vært veldig praktisk med en gutt til, med tanke på alt jeg har av klær og leker etc til gutt. Men så er det jo det at det hadde vært forferdelig gøy med ei jente, som man kan dolle opp med kjoler og hårpynt :D Men regner med det er slik som de to andre gangene når jeg har vært til Ul, og når man får vite at bebisen har det bra, at når de da forteller kjønnet også så forelsker man seg helt i den uansett hva den kommer ut med mellom bena :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når er termin?? Gleder meg så til ul! håper de bekrefter kjønn selv om jeg veit det er gutt... hadde den følelsen med de 2 andre også at det ble gutter selv på nr 1 ønsket jeg meg gutt over alt på jord og hadde følelsen av at det ble en gutt:)) så stoler så på magefølelsen min:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med svangerskapet.

 

Gutt nr 1: Oppkast og kvalme 5 første og siste måneden. Lite energi. Ingen bekkenløsning. Opp 7,5 kg. Kom 12 dager over termin.

 

Gutt nr 2: Ingen kvalme eller oppkast. Masse energi. Ingen bekkenløsning. Opp 4 kg. Kom 9 dager før termin.

 

Baby nå: Ingen oppkast, men litt kvalme. Ingen energi. MASSE bekkenløsning med 100% sykemelding fra uke 14.

JORDMOR SIER JENTE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...