indigo25 Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Er det noen der ute som har begge deler, fungerer det bra? har sett at det står at base medfølger på bilsetet, er det det samme som adapter til vogn også, eller må det kjøpes i tillegg? Hva er vitsen med bilstol på vogn egentlig, er det for å unngå a vekke barnet hvis det sover og du skal videre med vogn? Takker på forhånd for evt svar!
Gutt 08 Jente11 Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Jeg får ikke svart på alt du spør om men noe. Har selv Teutonia vogn, men ikke bilstol. Det første halve året med gutten min savnet jeg veldig å ha en vogn man enkelt kan feste bilstol på. Bilstolen er ikke så lett i seg selv, og når barnet blir en 7-8kilo tung, begynner det å bli mye å bære på armen. (Fikk mange blåmerker på låret...) Mange barn sovner i bil, og kan fortsette å sove om de får fortsette å sitte i setet sitt. Om barnet istedet skal løftes over i vogn for så å trilles, er det mange fler som våkner. MEN forskjellig fra barn til barn. Min Teutonia vogn er det ikke mulig å sette bilstol på (Teutonia Mistral fra 2008), for understellet og vogna sitter helt fast i hverandre. (Noe de på flyplassen har vanskelig for å tro når jeg skal fly. De vil hele tiden at jeg skal dele vogna i to, og sende i to ulike poser... )
januarbaby + novemberspire Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Har bestilt meg teutonia prestige. Har ikke fått den enda. Man må kjøpe egen adapter i tillegg hvis man skal feste bilsetet på vogna. Usikker på om man kan bruke andre bilseter enn teutonia sitt sete på vognen! Adapteren koster kun litt over 300 på denne siden: http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&artgrp=284&limit=
togutter-08og10 Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Du må kjøpe adapter separat, og jeg mener at du kan bruke maxi cosi sete. Vi valgte å ikke ha slik adapter, og savnet det heller ikke. Små barn skal jo helst ikke sitte for lenge av gangen i bilstolen. De har det bedre i dypvogn.
Nea og juniors mamma Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Nea ble født i februar og d hadde vært uaktuelt å ha henne sittende i bilstolen ute. Har heller ikke savnet det til tross for at jeg vurderte å kjøpe adapter da vi kjøpte vognen. Det var uansett aldri noe problem å få henne til å sove videre i vognen når vi tok henne ut av bilen, men der er jo barn forskjellig. Synes uansett den tiden barn sitter i bilen er nok og trenger å få strekke seg ut slik også vi gjør.
indigo25 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2010 Hei! Har nå vurdert litt frem og tilbake og funnet ut at det igrunnen ikke er nødvendig med adapter til vognen, da vi får baby i november og det vil bli for kaldt å ligge i bilstolen ute- på butikken er det jo bare å løfte bilstolen opp i handlevogna og hvis vi skal gå inne på et butikksenter er nok vogna det aller beste. Takk for svar og tror vi satser på besafe barnesete istedet for Teutonia eller maxicosi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå