Gå til innhold

Barnevogn: Mørke farger blir vel utrolig varmt? Eller kanskje ikke???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt vogn, og valgte da en lys beige farge. Dette er min første, så jeg vet jo ikke, men jeg har fått det for meg at sorte og mørkeblå vogner kan bli utrolig varme. Jeg vet jo selv hvor varmt det er med mørkt hår, og mørke klær. Eller lages kanskje vogner at et magisk stoff som ikke tar til seg sollys? Jeger litt skeptisk til å ha noe sort på barnesetet i bil også, for jeg vet jo at det sorte interiøret i bilen blir veldig varmt. Er jeg hønemor, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to svarte vogner, bilsetene er sorte, og kan ikke si at det har vært et problem med at tingene blir så varme. Bor på vestlandet. Svart blir ikke så skittent, det er den store fordelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mørkeblå vogn, men trekket inni er lyst. Så den blir ikke noe varmere enn andre barnevogner :)

Har kun hatt svarte barneseter, og aldri hatt problem med at de blir varme..er vel verre om vi hadde hatt svart skinn i barnesetene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevognene er jo helt åpne foran, så lufttilgangen gjør at det ikke blir så varmt. De nye vognene har jo ofte lufteåpning bak også, slik at du kan gjennomlufte. Så hvis du ikke er en sånn som henger teppe foran åpningen, burde babyen din ha det svalt og fint i sommervarmen :-)

 

Når det gjelder svart på bilsete, er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hønemor er du nok, for fargen har i det store og hele svært liten betydning for temperaturen i vognen. Fordelen med mørk vogn er at skitten ikke vises så lett på den. En beige vogn vil nok bli svært møkkete etterhvert;-)

Jeg har aldri vært plaget med høy temperatur i vognen, min vogn er helt sort med hvitt trekk inni. Så lenge man ikke dekker til åpningen så er det luftig i vognen.

Om du tar sort bilstol, tja...noe varmere kan det kanskje bli om bilen står i solsteiken, men jeg ville uansett satt på solskyggeskjermer på sideviduet der min sønn sitter, og da blir det ikke så innmari varmt uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...