Gå til innhold

Tips om hvilken farge jeg skal velge på ssoverommet?


Heldig mamma til ♥to gutter♥

Anbefalte innlegg

Vi har et hvitt soverom ble trehvit panel hvor vi driver og maler taket hvitt. rommet er veldig lyst fordi det har doble skyvedører ut til terrasse og vindu samt sol hele dag og kveld. Så nå ser vi at rommet nok blir for lyst med hvite vegger. I tillegg blir jo ikke veggene like fine når taket og lister er nymalt.

 

Jeg har alltid likt fargen "sand". Jeg ønsker meg en farge som er tidløs og ikke trenger å skiftes ut med det første. Og jeg tror det er finest med en relativt lys farge.

 

Tips? Resten av huset er stort sett hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første setning skal være"hvitt soverom med trehvit panel i taket som vi driver å maler hvitt" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sand er jo ganske tidløst.

Ellers kan en dus grønn faktisk være ganske fint på et soverom, en som kanskje er litt grålig, hvis du skjønner hva jeg mener (ikke knall- eller gusje-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått for en litt kald farge. særlig viss sola står på og varmer hele dagen:) elsker og sove i kalde soverom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dus grønnfarge, må pusse opp pga at de som byggde huset tapiserte rundt skap osv....

 

Men jeg liker fargen så godt at jeg vil prøve å finne noe i samme farge.

 

Nå er det jo ut med latte og sånne farger i følge intriør folkene.

 

Jeg vil ikke ha for sterk farge, for gjør at rommet føles mindre.

 

Lykke til med farge valg. Gå gjerne til en fargehandler å få/ eller kjøp små testbokser med maling prøv på ett lignende matriele som du har på rommet. Eller kanskje du kan låne hjem slike treplater.

 

Mange anbefaler også å male 3 strøk, jeg har sett forskjellen på ett som er malt 2 strøk og 3 strøk og 3 var virkelig fint, det ble en helt annen finish. Virkelig lekkert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...