Gå til innhold

I alle dager så dårlig mor jeg føler meg nå i ferien!


av og til anonym

Anbefalte innlegg

Det finnes ikke et kreativt bein i kroppen min. Det har vært stengt i barnehagen i hele juli. Lillemor på halvannet, pappaen hennes og jeg har vært hjemme sammen. Vi har gått turer, vasset i vann, vært på hytta osv.

 

Denne uka er meg og minsten sammen. Vi var på stranda en dag, og hos min tante o.l men i dag ble det TV. Jeg aner ikke hva vi kan finne på. (kan sier at jeg fikk mensen i dag, og jeg blir alltid dårlig da, og i natt så hadde jeg og samboeren en krangel på grensen)

 

Greit nok at klokken bare er 09.30, men likevel så har vi klart å sittet klistret foran tven siden vi sto opp. Med få unntak.

 

Flere som gjør sånn her? Hva i alle dager gjør dere som ikke har barna i barnehagen til daglig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det innspurten på ferien her også......

 

Barna sitter å ser på film, spiser frokost på stua. Mor sitter med kaffe, avisa og DiB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det sånn. Han på snart 4 er kraftig rastløs også nå. Tydelig at han savner vennene sine. Han benytter istedet all energien sin til å slå togskinner i hodet på søstra. Ikke bra. Ikke lov selvfølgelig.

 

Vi har sett litt barnetv. Vi pleier å spe på med en sykkeltur eller en gåtur, med pause på en lekeplass. Ofte flere lekeplasser om de er veldig rastløse. Vi prøver å slite de litt ut da. Vanskelig.

 

Lydbok, film, puslespill, spille fotball i hagen (ønske fra gutten her), gå på butikken er koselig syns mine barn hvertfall.. Bake noe er bra. Tegne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme med begge hver dag, hele dagen:P De er 18mnd og 3år.

(Hun største begynner i bhg nå i august)

Vi bygger lego, tegner (legger stooooort ark på gulvet og tegner sammen), leker med playdooh, baker, går på tur, om det er stugt vær hopper vi i dammer og ser om vi finner meitemark som svømmer;P

Er ute i hagen å sykler, de hjelper til å vaske hus, vi går i åpen bhg, scrapper, når den vanlige bhg er stengt så leker vi ute der, såpebobler, plukker blomster, legger puslespill, leser bøker. Innimellom har vi "dassedager" der vi ikke gjør noe, men ser på tv eller film og bare koser oss=) Også er jo lekeland og tur på senteret kjekt innimellom! Spesielt om vi avslutter turen med en tur på mc donals. DA koser de seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar allesammen :) Kjempeflotte mammaer dere er :)

 

Ja, nå tar vi turen ut i det ustabile været. Det går da ikke ann å sitte inne hele dagen hehe :) Måtte bare våkne litt først :P

 

Gleder meg til lillemor blir storesøster og kan vise minsten ting og tang som vi har lært henne :)

 

Det gøyeste hun vet er jo å støvsuge, sette på vaskemaskinen og hjelpe med å henge opp tøy hehehe.. Moms little helper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg litt større barn da. Men jeg aktiviserer ikke de hele dagen. Det som funker her å ha besøk av andre barn. Da styrer de på. Er litt ute, inne, plukker bær, sykler ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv har vi aldri brukt. Er nå snart 2,5 år og har nå begynt å vise litt interesse, men max et kvarter av gangen.

 

Vi leser og synger mye, tegne, leire, tulle, ball, bil, dukke, koppestell, leke med vann, rollespill, puslespill

 

Hun er også med på dagens gjøremål i huset også går vi på besøk til personer som av ulike årsaker ikke arbeider (ufør eller pensjonist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid vært mye ute på tur. Da går det fort 3-4 timer:) Tur i skogen med bæremeis og niste, lang tur i vogn med stopp på lekeplasser. Sykkeltur med barnet plassert i sykkelsete eller sykkelvogn. Tur på stranda

 

Vi besøker gjerne andre med barn eller inviterer barn og voksne hit. Da er det lek i npen timer ute og inne + lunch. når barna var mindre, sov de jo på dagen. Da gikk vi tur med innlagt kafebesøk eller kaffe/lunch hjemme hos noen.

 

Noen ganger blir det tur på kjøpesenter eller byen, men det er egentlig litt slitsomt. Tur til biblioteket er supergøy - spesielt hvis det er lesestund eller dukketeater der.

 

Tur i svømmehallen er også stas for store og små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...