Gå til innhold

Anmelde sin egen far for vold....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går tok min far kveletak på meg. Slang meg ned i bakken og dyttet på meg. rett foran barna mine. Vi kranglet over en bagatell. Det er ikke første gang han er fysisk mot meg. Han har aldri slått direkte. men han dytter, tar kveletak osv. skal jeg anmelde det? Har fått litt nok nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, hadde heller bare unngått han. Om han da hadde bgynt å oppsøke deg for å være truendeså hadde jeg kanskje revurdert det, og anmeldt han.

Skrevet

Selvfølgelig skal du det! Og kutt kontakten med han. Du kan vurdere det når han viser tegn til forbedring, han trenger kurs i sinnemestring.

Skrevet

Ville anmeldt ja. Det er vel på tide å vise at han ikke skal røre deg mer.

Og for all del; H

Skrevet

...hold ungene din unna han.

Skrevet

Det synes jeg faktisk du skal gjøre.

Det vil vel neppe forbedre forholdet ditt til ham, men likevel.

Det er straffbart å gå til fysisk angrep på andre og det er en skjerpende omstendighet at han gjør det foran barna dine. Du må ta ansvar for at barna dine slipper å oppleve noe sånt igjen, det må være utrolig skremmende for dem.

Skrevet

høres ut som faren min.. har vurdert å anmelde han sidne jeg var liten men har aldri gjort det. vet ikke hvorfor. har ikke så mye kontakt lenger. han vet hva jeg syns om han. mamma har nettopp gått fra han. endelig!

Skrevet

hadde anmeldt han ja. hvis en annen person hadde gjort det hadde du anmeldt det da? når du hadde vært ute å gått tur for eksempel?

skjønner at det er faren din og at ting blir vanskeligere da, men han kan faktisk finne på å gjøre sånt mot andre og... ville vist han at det er slettes ikke greit å gjøre sånt.

Skrevet

Jeg hadde ikke anmeldt ham, selv om det sikkert hadde vært det rktige å gjøre, men jeg ville nok ikke hat noe mer med ham å gjøre. Om han ikke godtok å holdeseg unna meg ville jeg anmeldt.

Jeg ville for øvrig ikke anmeldt andre jeg kjente for tilsvarende heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...