Gå til innhold

Har dere problemer med å få med dere barne hjem når de er på besøk hos venner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan være litt vanskelig noen ganger ja. Da lokker jeg med noe morsomt som vi skal gjøre hjemme (bade, se på Sabeltann, lese en bok, spise grøt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dette problemet ja.

Nå har vi innført smileansikt hver gang de kommer fint. 7 smileansikt gir lørdagsgodt og vi finner på noe morsomt. Nå er det fredag og vi har 6 smileansikt og skal nå snart til lekeland.

Lite flaut å stå der å bare koke i sinne når naboen bare ser rart på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokker og lurer litt, tar med makt om nødvendig. Samme som mødrene til ungene sine lekekamerater gjør her når de ikke vil hjem.

Betyr bare at de leker veldig fint sammen, og trivest i hverandres selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi løser problemet med å alltid si i fra 5-10 min FØR vi skal dra om at nå drar vi snart, slik at de får tid til å gjøre seg ferdige med leken (samme gjør vi når det gjelder feks middag og legging også) Tenk om vi voksne skulle blitt revet bort fra det du driver med til stadighet, uten noen form for forvarsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hovedinnlegger mener når barn leker hjemme hos andre barn - og foreldrene ringer på og sier at nå må man hjem.

Jeg kommer ikke til mine naboer og ringer på for å si "Jeg kommer tilbake om 10min for å hente barn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstemann dillet jeg med. Andremann fikk advarsler og tredjemann tar jeg under armen etter en stund..hehe.

Prøver å si på forhånd at når jeg henter så må de være flinke. Da kan de få gå på besøk neste gang og. De største får noen ganger utvidet tid. men minsten tar jeg bare med meg om han nekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell i det tillfellet ville jeg gått til naboen og sagt til barna at de skulle hjem om 10 min, og stått og skravla med naboen til de 10min var gått,om det ikke passa å skravle de 10min hadde jeg sagt til ungene at de skulle komme hjem om 10min. Det gjør jeg når mine unger er hos naboene og naboene gjør det når deres unger er her.Er jo bare å gå 10min før man egentlig hadde tenkt å hente dem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...