Gå til innhold

Bare jeg som gir blaffen i om folk har skrivefeil??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva henge seg opp i det? Er det ikke greit sålenge poenget kommer frem?

 

PS: Beklager dersom skriveil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tastefeil er ok, men å ødelegge språket vårt, vanne det ut og gjøre det om til ogga-bogga språk, det godtar jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. når folk henger seg opp i skrivefeilene istedenfor å svare på det folk spør om. Så lenge folk skjønner hva de spør om da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan ha så mye skrivefeil for min del. men når de komme med fks: Henne skal bade nå

et strikk

osv, noe som er helt feil så plager det.

 

Men plagsomt også når folk skal være kule og skrive dialekt fks ishe, isje og ikje.(stavanger) skal man skrive dialekt på Ikke her så skrives det Ikkje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivefeil kan for all del føre til at budskapet blir feil, eller at andre lettere kan misforstå hva du skriver.

Og har man et (eller to, som i Norge) skriftspråk så skal man vel holde seg til det? Er ikke vits i å ødelegge språket vårt fordi man ikke fulgte med på skolen.

 

Det oser mye fra en person med skrivefeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alltså det er mellomting når det gjelder allt. Men ser her at noen reagerer på at noen setter komme på feil plasser i en settning osv. Syntes det blir for dumt.

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med folk som bruker to L'er i "alt?

 

Hva er ALLT, liksom?

 

Poenget er; hvorfor ikke skrive riktig med en gang? Hvorfor se ut som om man ikke helt har kommet seg gjennom barne- og ungdomsskole? Jeg skjønner jo hva du mener selv om du skriver ordet feil, men kan du ikke bare lære deg å skrive det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg selv lærte på skolen hvor feil et budskap kunne bli når du satt komme på feil plass. Eks; "Vent ikke, drep han" og "Vent, ikke drep han".

 

I det tilfellet er det jo noe som utgjør ganske mye (for å si det mildt). Men selv har jeg aldri lært med forkjell på vokal og konsonant feks. Nå sliter jeg noe med dysleksi, så kan jo skylde litt på det. Men er jo ikke slik at man ikke skal ha forståelse for at norsk gramatikk ikke er alles sterkeste side.

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg overhodet ikke over folk jeg vet har skrivevansker. Men en bekjent som jeg vet IKKE har skrivevansker, stapper hele tiden apostrofer i ordene sine. For eksempel "konsert'en var dritbra" eller "får vel legge meg i sofa'en".

 

DET irriterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tok jeg ikke helt anonym 00:27.

 

Er det ikke slik at det alltid er to l`er i alltid, mens aldri to l`er i aldri?

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mester til å overse skrivefeil når det gjelder de enkle som en ekstra bokstav som ikke endrer poenget i innlegget, men blir det mange leifer gidder jeg ikke lese ferdig. Er språket for dårlig hopper jeg over innlegg av personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det en som skrev på kranglesiden tidligere idag;

 

"Sitter og leser innlegg om "alene mammaer" og folk som er "ut slitt". Får da en ekkel smak i munnen. Orddeling er en smal sak i norsk! Hvorfor sliter så mange med det?!

Gjennomførbart - ikke gjennomfør bart.

Fengselshøgskolen - ikke fengselshøy skolen.

Kjempestor - ikke kjempe stor.

Er ikke dette innlysende for alle??"

 

Jeg tenker at har man så lite å bedrive dagen sin med at man henger seg opp i slikt, da bør man skaffe seg en hobby, rett å slett!

 

HI.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med å være smart eller ikke smart, bare pirkete etter min mening!

 

(er det slik at man må pirke på andres feil fordi du selv er bedre/flinkere?)

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! En tåpelig greie å påpeke andres feil, et forsøk på å avspore debatten og herseteknikk som altfor ofte virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke anonym over her, men hva i alle dager?

 

Du skrev jo hverken aldri eller alltid? Men valgte å ha to l'er i alt og altså?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg det ser ut som personen bak innlegget er stokkdum dersom det kryr av skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...