Gå til innhold

litt om svangerskapet hitill, flere ?


FrøkenLiz

Anbefalte innlegg

Er 21 + 5 =)

Har ett normalt svangerskap og i god form, har litt vond rygg, men d er fordi jeg har vært passiv, får vel gjøre noe med det =) blir neppe noe lettere =)

Ellers litt trøtt innimellom, men ovelevbart =)

var på UL for faktisk 3 uker siden, (jøss, tiden flyr =)

Men lille bejbissen ville ikke vise frem kjønnet sitt, lå med hånda forann =) hehe. 3D om to uker, så får nok se d der =) men d viktigste er jo att alt er bra =)

Kjenner masse liv, er en aktiv liten en =)=)

kjente liv i uke 17 =)

 

Noen som vil fortelle litt om sitt svangerskap hitill ?

Hva dere tenker og opplever ? =)

Tanker om navn på den lille osv =) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei =)

 

Jeg er 19+5, så snart 20 uker og halvveis! :)

Er ganske god form, ikke kvalme å sånne ting, bare trøtt og sliten de tre første månedene! og det er så deilig å kjenne at den perioden er over :):)

Var på ultralyd i uke 18 og vi fikk se at det var en gutt! så det var veldig gøy :):)

Kjenner sparkene hans oftere og oftere, og igår kveld kjente jeg masse liv! det bare rørte seg rundt inni der, det var skikkelig spesielt og ligge å kjenne på.... :):) blir nok en aktiv liten krabat det der, hehe :)

 

Ellers så har jeg begynt å forberede meg på hva slags ting jeg vil kjøpe, og det bare klør i fingrene etter å begynne å innrede barnerommet!!! meen, det er jo ganske tidlig enda, så får nok klare å holde ut litt til :) men er jo greit å ha litt oversikt over hva man vil ha og ikke ha, har skrivd opp de tingene jeg vil kjøpe etterhvert :)

 

Det er så gøy og jeg gleder meg sååå mye!

 

Er dette din første eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 22+4 og mitt første svangerskap. Var veldig kvalm (men uten oppkast) fra uke 5 til uke 16. Virket som en uendelig lang tid. Men det gikk heldigvis over og det er så deilig. Men siden uke 20 har jeg hatt problemer med smerter nederst i magen og kynnere når jeg går, og det er så vondt at jeg har vært noe sykemeldt. Har en jobb hvor det er veldig mye gåing hele tiden.

 

Bortsett fra dette har jeg det veldig bra. Kjenner masse liv hver dag og syns dette er veldig spennende. Har ikke kjøpt ting og tang enda siden jeg ikke orker gå så mye. Men får vel ut å kikke litt etterhvert. Vi vet ikke kjønnet så blir nok mye nøytralt i starten. Vi har noen favorittnavn. Men kan jo ikke bestemme oss før fødselen uansett. Er veldig spendt på hvordan det er å føde. Gruer og gleder meg.

 

Har hatt veldig lyst å skrive en slags dagbok/ukebok for svangerskapet, men ikke kommet i gang med dette enda. Noen som gjør det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skriver en dagbok-light :-)

 

Har kjøpt meg en 10-års dagbok...den har ca 3-4 linjer pr dag, og plass til vær/nedbør/temperatur i tillegg... Boken er kjempekjekk når en ønsker å få med seg de små tingene i hverdagen... Vet ikke om du har sett en slik bok? Den er laget slik at en side inneholder 10 år med feks 12. april (2010 på øverste linjene, 2011 på neste, 2012 på neste der igjen osv), på neste side har du da 13. april...og så fortsetter det. Slik at 2010 er første linje på alle sidene, mens 2011 er neste linje på alle siden :-)

 

Planen min var å skrive litt i boken hver dag, begynte da jeg var i uke 15 sånn ca. På denne måten får jeg samlet alle svangerskap (om det da kommer flere ;-)), de små tingene i oppveksten til barna mine, og ting og tang som skjer de neste 10 årene :-)

 

Jeg synes denne var helt toppers jeg!! Og ikke så vanslig å skrive 3-4 linjer pr dag...det skal jeg klare :-)

 

Ta en titt i en bokhandel om forklaringen min ikke var så enkel å forstå...event sjekk ut på nettet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 + 1 :) Har hatt et perfekt svangerskap til nå, ingen plager, ingenting å klage på.. Eneste er at jeg har vert ekstremt trøtt og slapp.

 

Var på Ul i uke 18, planen var å ikke vite hva det ble, men jammen låg lillegutt og viste seg fram som bare det :)

 

Jeg har også begynt å titte litt rundt etter utstyr og tenker å kanskje ta meg en handle runde neste helg :)

Vi skal på husvisning denne uken, og jeg skal snart ut i praksis, og ha eksamen. Såå jeg er redd tiden flyr fra meg :) og før jeg aner ordet av det er det 9.desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...