Gjest Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg og kjæresten min har bestemt oss for å prøve å få barn sammen, andre måneden nå, og er litt "grønn" på det å være prøvere.. Er svært usikker på syklus siden den varierer fra 28-30 dager.. Har det noe å si på hvor vanskelig det er å prøve? Har bestemt meg for å kutte ut alkohol, begynt å ta folat + vitaminer o.s.v.. Er det noe han bør ta hensyn til? Har hatt MA før( 3 år siden) og har et barn på 4 år,... Han er eldre enn meg, 36 og jeg er 25.. Lurer derfor på om sædkvaliteten minkes mye rund den alderen? Litt mange spørsmål her fra en ivrig nybegynner!
Dr. Horrible Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Jeg mener det ikke skal være vanskeligere å bli gravid selv om syklusen varierer med to dager, en må bare passe på at en har samleie rundt eggløsning, eller f.eks. annenhverdag gjennom hele den mensfrie delen av syklusen, da har en i alle fall gjort sitt =o) Min mann er også eldre enn meg (ca samme forskjell som dere), men vi har ikke hatt noe problem med å bli gravide før. Forrige gang jeg ble gravid var han 36 år faktisk, og det tok oss fire måneder. Lykke til både til deg og til meg, vi er på første pp i denne omgang.
Gjest isimagen Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Jeg har lest at menns sædkvalitet påvirkes negativt av alkohol og tobakk, og positivt av grønnsaker og frukt. Så et mindre vitenskapelig tv-program om det for noen måneder siden hvor mannen i tre ulike forhold som ønsket barn og hadde prøvd en god stund ble satt på en grønnsakssmoothie-diett (type 1 smoothie om dagen erstatter ett mellommåltid). Der ble to av parene gravide faktisk! Men som sagt var ikke dette særlig vitenskapelig utført eksperiment, uten doble-blind, kontrollgruppe og alt sånt. Alt i alt tror jeg det er viktig at man prøver å leve litt sunnere enn ellers. Mindre junk og alkohol, mere grønt og fysisk aktivitet - for begge. Min mann tar seg en øl og sier han håper prøveperioden varer lengst mulig, fordi det blir så mye bra sex av det. Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå