Gå til innhold

Barnehage ting tråd!


lissiliz❤tassen❤lillesøster

Anbefalte innlegg

Oki nå er det snart tid for barnehagen, så tenkte kanskje vi kunne hjelpe hverandre med å huske alt til det(noen her har jo alt startet)

 

-sekk

-matpokser

-drikkeflasker

-sitteunderlag (har ikke kjøpt ennå)

-termos (ikke kjøpt)

-klær av alt mulig har vi så bare finne frem skift som kan ligge i barnehagen

-dress tynn og vinterdress

-regntøy

-støvler

-stonez

-to delt høst sett. ute dress

-tøfler

-bleier

-sko, men dette må nok byttes ut etterhvert

 

Dette jeg kom på i farten. Noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mini har startet, så jeg kan jo komme med mine råd ;)

 

Min liste så ganske lik ut som din, men da vi begynte så fant vi ut at et par ting ikke var nødvendig:

 

-drikkeflasker (barnehagen hadde egne)

-sitteunderlag

- termos (de går ikke så lange turer når de er så små så det har det ikke vært behov for)

 

vi har en tynn reflex dress i barnehagen (inkl fleece dress), og så har vi en litt tykkere reima hjemme som vi heller tar med når det blir litt kaldere. Og så er det greit å ha en dress slik at man kan bytte om den ene skulle bli våt/skitten, osv.. Men, i grunnen så trenger man bare en litt tynnere dress og så en vinterdress.

 

Av regnklær så syns jeg det var praktisk med en hel regndress, siden han ikke kunne gå, men når han blir større så vil jeg nok ha en todelt dress. Men nå når han krabber rundt så er det like greit med en hel regndress. Minuset på min regndress er at jeg syns den er litt i tykkeste laget.. så neste blir uten tvil en tynnere variant.

 

bleier har barnehagen, så det trenger jeg ikke tenke på.

 

støvler: ikke behov før man kan gå.

 

det var mine kommentarer, men ellers så ser listen din veldig bra ut :) mye varierer jo også fra barnehage til barnehage om hva man trenger..

 

i min trenger man forresten vogn og sovepose som kan stå fast i barnehagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja termos og sitteunderlag er nok en ting jeg kan vente litt med.

 

Vet jo ikke hvordan det er med soveplass i den barnehagen ennå, ingen som tar tlf. Men det får man jo vite etterhvert.

 

Kult at de har bleier så slipper man å huske på det hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jo ikke jeg om din barnehage stiller med bleier da, men jeg fikk inntrykk av at det var ganske vanlig nå. De ble så mye styr når foreldrene selv skulle ta med bleier, fordi det var vanskelig for foreldrene å følge med på det, og så var det også vanskelig for foreldrene å huske på å si det ved levering og henting som gjerne er på max et par minutter ;)

 

lykke til med bhg start!! Mini her gliser med en gang jeg parkerer bilen i barnehagen! Storkoser seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thihi, Lissiliz, du er en racer på lister!

 

Jeg må si at jeg egentlig ikke har begynt å tenke noe særlig på den bhg-starten enda. Prøver bare å dytte det foran meg. Men er jo bare noen uker unna nå...

 

Tror nok det viktigste er;

 

-sjekke om det er behov for sovevogn i bhg. Dyne, pledd, myggnetting, regntrekk, lammeskinn etc.

- skifteklær, minst to sett av alle inneklær, helst flere bodyer og strømpebukser

- gode utesko (de fleste går eller begynner å gå rundt bhg-start)

- regnklær og støvler

- parkdress

- flere gode luer

- maaange par votter, tynne og tykke

- ulltøy/fleecetøy

- ullsokker

- bleier

- innesko/tøfler/sandaler/mokkasiner

- koseklut og smokker

- evt matboks og tutekopp, ryggsekk

- solkrem

 

Varierer jo når alt skal med da, sånn væravhengig da :) Her i nord tror jeg bare det blir regntøy og vintertøy med det samme...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det viktigste av alt: MERK klærne!!!! jobber i barnehage selv, blir helt skrullete av alt det pene barnetøyet som flyter rundt uten noen eier.

 

og en ting til: ull er gull!! innvester heller i 10 gode ullbodyer enn 20 kule bomullsbodyer! og for dere som kan strikke eller har noen bestemødre som er ivrige med pinnene; sett i gang!!

 

Lillemann her begynner i barnehagen på mandag, spennende!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja merker er kjøpt inn for lenge siden, jobber også i barnehage selv så kjenner til det problemet.

 

Fikk en lapp, der stod det bleier.

 

Ja ull er gull!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er litt vimsete så jeg må skrive det ned. Men gjør det som regel her, så har jeg det! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser jo alt ut til å være dekket :) Det eneste jeg ikke kunne se i farten var regnvotter og regnhatt/sydvest. Har kjøpt reima tec av begge deler.

Vottene er geniale for de har glidelås ned til tommelen. De er superlett å få ned de små hendene i!

Regnhatten så hun slipper å se innsiden av hetten hver gang hun snur på hodet sitt, i tillegge til at jeg synes hettene er generellt STORE..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydvest er supert...

Slenger meg goså på MERK tøyet(jobber også i bgh)

Ingen av bhg her i byen holder ungene med bleier... Det er noen som skal ha sånne bleier og andre som ikke tåler de merkene...osv..

Solkrem er kjkt å ha på hylla, smør ungene om morningen, så fyller bhg på ved behov utover dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...