Gå til innhold

Skal vi tørre å bestille sydentur med uspesifisert bosted med to barn på 3mnd og 5 år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det skal du IKKE gjøre!

 

Med barn som kan bli alvorlig syke risikerer du ikke at du kommer til et slumområde og hotell med elendig hygiene.

 

Reis spesifisert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis gjeren uspesifisert. Hvis dere er veeeeldi uheldig så kan dere kjøpe dere oppover til en bedre hotell. Det er det reseselskapene tjener penger på! Dette vet jeg fra ei venninne som jobbet som reiseleder.

 

Reiseselskapet stapper dere inn der det er plass og dere kan være heldig eog havne på et luxushotell, noe mange gjør i disse ferietider.

 

Lykke til;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del! Vi har tre små og reiser alltid uspesifisert! Og etter at vi fikk barn har vi alltid kommet på bra steder. Kunne ikke falle meg inn å betale titusenvis for en middels sydentur, når man kan betale fire tusen og oftest komme på bedre steder. Og skulle vi noen gang havne på et dårlig og lite barnevennlig sted, så har vi spart så mye på de tidligere turene våre at vi gladelig bruker litt på å kjøpe oss opp (i så fall sansynligvis lurest å finne seg et hotell selv, uten hjelp av reisebyrået). OK, det ville være noen timers bryderi, men sikkert billigere alikevel enn å kjøpe spesifisert fra Norge. God tur:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,hvor bør vi reise hvis vi skal reise uspeifisert?Hva vil det koste hvis vi må bytte hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nesten alltid fint å dra uspesifisert med barn da de blir prioritert. Vi har vært heldig å komme på mangestjerners hotell med egen strand osv. Om dere skulle være uheldig mot all formodning så sørg for å ha lagt av noen ekstra tusen slik at det er en mulighet for hotellskifte.

 

Men dra heller til Mallorca osv i stedet for fks Tyrkia der standarden som regel er mye lavere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du reiser til nye typiske turistland er du stort sett alltid heldig med valg av hotell pga av at de satser stort på turisne og har derfor bygget mange nye fine hoteller. Eks er Kroatsia, Bulagaria. Kreta har også stortsett fine hoteller;)

 

Hva det koster og kjøpe seg oppover er nok ikke lett og si. Kommer mye ann på hva slags hotell dere kommer på og hvor mye mange stjerner dere vil ha;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner som heiv seg på kjempebillig uspesifisert tur og ble kvalm over kvaliteten på hotellet de ankom. Det var superskittent og stinket og de kunne ikke gå barfot på gulvet på rommet.

 

De booket seg inn på et hotell i nærheten med en helt annen standard og det kostet dem mange tusen mindre enn det ville gjort å dra spesifisert. Det er visst mye billigere å leie rom direkte på hotellet enn gjennom reiseselskapene.

 

Dette var i Tyrkia mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du i så fall passe på at du er førstemann som møter reiseleder ved bussen utenfor flyplassen, for det er førstemann som får velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan dere fint gjøre. De plasserer barnefamilier på de beste uspesifiserte hotellene. Skulle du være så uheldig å få et dritthotell, kan dere velge å oppgradere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å sjekke prisforskjellen, for det er ikke sikkert den er så veldig stor. Før vi fikk barn hadde vi tenkt å reise uspesifisert, men sjekket tilfeldig hva vi måtte betale for å reise spesifisert samme sted og forskjellen var 500kr pr person. Det var et fint familiehotell rett ved stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg se det er veldig mange feilaktige myter ute og går.

For det aller første om du er første eller siste mann som møter reiseleder så for du aldri bestemme selv hvor du skal bo. Dette blir gjort på forhånd for reiseledere har mer enn nok med å vise turister til bussene og gi informasjon.

Dette er en stor myte som det ikke finnes noen sannhet i- og skaper veldig mye stress både for turisten og reiseleder. Du får en lapp i hånden med navnet på hotellet- reglene for denne type reiser. Og beskjed om bussnummer om du har bestilt transport.

Ellers ville jeg aldri reist uspesifisert med små barn. Har sett for mye dårlige hoteller til det. Og det er ingen garanti at du kan få kjøpe deg opp til ett bedre hotell. Ja det tjener reisebyråer mye penger på. Men om de ikke er noe ledig da hjelper de ikke hvor mye man betaler.

Samt man kan risikere å måtte flytte hotell 1 og opptil flere ganger iløpet av ferien. Dette er altfor mye stress synes jeg.

Barnefamilier blir prioritert??

Nei reisebyråene ser mer på hvem som har betalt mest. Sånn blir det mest rettferdig.

 

Så ta er råd fra en som har jobbet lenge som reiseleder og nå jobber med produksjon av charterreiser.

Bestill ett barneveldig hotell på ett barnevenlig sted om dere ønsker å være sikre på at noen av de viktigste ukene i året som familie skal bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...