Gå til innhold

Kjøper dere sko, klær og annet med prinsesse, lego, spiderman, hellokittyprint?


Villa Perlesukker

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig lei av dette!

 

I dag skulle vi kjøpe hjelm til datteren og det fantes ikke en eneste ensfarget rosa eller annen farge men nå skal det sies at vi ikke var på en sportsbutikk.

 

Men ellers når jeg skal kjøpe klær og annet så klatter de til klærne med disse figurene. Noen ganger er det søtt men jeg synes noen ganger det er litt harry...

 

Kanskje jeg som er sær nå men får nesten noia når minsten på 3 absolutt vil ha på seg spidermancapsen han fikk av bestemor haha

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dersom de får være med å velge ut klær og spør spesielt om dette, så får de det. Er tross alt de som skal gå med klærne (og ja, selvsagt styrer jeg dem litt, de får ikke gå med slikt i besøk f.eks), og så lenge klærne dekker dem, passer til årstiden og ikke er altfor grusomme, så får jeg heller bite i meg litt. Handler jeg til dem alene, noe jeg stort sett gjør, unngår jeg slike motiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe......er akkurat likedan som deg. Prøver så langt det er mulig å la være å kjøpe spiderman osv....

Liker helst klær med fine farger o.l. Uten alle disse RÆL merkene på :P

Muppetene synes jeg er stilig, men kjøper for det meste ensfargede t-skjorter/gensre o.l.

Her er gutten i huset 3år snart, så han er jo egentlig ikke interessert i disse tegneseriene. Tenker at når han vet hva det er, så kan man kjøpe det. StarWars kjøper jeg da, men det er fordi pappaen er helt StarWars-frelst :P

Synes alle klærne på Polarn'o'pyret er kjempe fine, men det blir litt vel dyrt i lengden å bare kjøpe disse :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men synes ikke det er så inmari vanskelig å finne noe uten. Men det kommer vel av at vi har mye arvetøy og der er det ikke på. Truser til 2 år gamle jenter er imidlertid vanskelig å finne uten, men jeg ser ikke helt problemet.

 

Vi kjøpte sykkelhjelm på biltema med blomster på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig!

Synes ikke noe om disse printene. Og H&M er de aller verste. Der er det Hello Kitty på nesten alt av jenteklær til de minste.

Jeg synes det ser billig ut, og dessuten skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal kle opp ungen min med reklame.

Man burde få betalt for å gå rundt med fult av reklame:)

 

Jeg har funnet en del klær på Nameit som ikke er fulle av reklame, men det er ikke så lett nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 åringen får ha spiderman på pysjen. Ikke ellers.

 

Og den hello kitty katta er jo jaggu meg overalt ! Og det har den vært lenge.

 

Jeg har to gutter, og bruker en del tid på å finne nøytrale, pene gutteklær. Favoritt er Polarn&Pyret, med Lindex som en god nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra hello kitty.. og på små jenter fra 0-2 år så bryr de seg ikke så mye om det der. så akkurat i de klærene kunne de droppa hele hello kitty,, hadde vert mye søtere med minni mus fks;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg kjøper det billigste, sånn sett er jeg veldig forutsigbar.

 

skal jeg har joggebukser, så kjøper jeg de billigste jeg finner.

skal jeg ha ull, så kjøper jeg de billigste jeg finner osv osv.

 

eneste er at et par ganger har småen sakt "mamma jeg ønsker meg en genser med biler på" eller noe sånt. og da har han fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mere nøytrale klær, i sterke farger, så han har ikke noe spidermann, lego osv... Pastell og lyse farger på klær her i huset skal du lete lenge etter

 

Men siden mamman samler på mummikopper og veldig mye annet som har med mummi å gjøre så blir han litt snikmummifisert ;-) Men nå liker han mummitrollet også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av den katta at jeg tror jeg spyr!

Spidermann er jeg heller ikke fan av. Synes det fremstår litt "voldelig".

Styrer unna alt som kan gi inntrykk av at former for vold er ok for barn. (Men så liker jeg ikke voldsomme leker generelt heller. Ikke lek, men leker. Det skal helst være uten lyd, lys og batteri for min del.)

 

Vi har nok en del klær med figurer på. Mummi og Ole Brum med venner er gjengangere. Meen, de er etter min mening mer koselige typer!

 

Jeg synes forsåvidt ikke at merkene som er på barnas klær er det verste. Men at vi foreldrene føler moter på barnas klær, og gjerne diskuterer klærne høyt mens de hører på......

Enkelte er ganske ekstreme etter min mening. "Hvor er det kjøpt?", "har du vært i den nye stillige butikken med barneklær?" eller enda værre "hvilket merke er det?". Må si jeg er litt bekymret for hvordan de barna blir når de får noen år til på seg, om ikke foreldrene roer seg litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...