Gå til innhold

Er det myte at man kun blir gravid mellom dag 10-17?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Leste en artikkel at man kan faktisk bli gravid når som helst fra dag 2 til 30 etter mensen.. ??

 

Noen som har blitt gravid like etter mensen eller på rare tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kun bli gravid under eggløsning og 4 dager før/etter (pga sæd kan leve i noen døgn til egget kommer ned), ta eggløsningstest så vet du når du har eggløsning....det varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:09, hvordan kan man bli gravid ETTER eggløsning? det er vel kun før eller under eggløsning du kan bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget løsner (kalles eggløsning), men det tar noen dager nedover egglederen og kan bli i livmoren en liten stund også før det støtes ut...ergo man kan bli gravid etter selve eggløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget lever 24 timer (minns jeg å huske?) etter eggløsning hvis det ikke er befruktet...så man sier at man bør ha sex dagen etter el også for å være helt sikker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken dag man blir gravid på avhenger jo fullstendig av når i syklusen man har eggløsning. Og det varierer fra person til person, og man vet det ikke sikkert uten å teste.

 

Jeg har ustabile sykluser, og har eggløsning på alt fra dag 7 til dag 21, alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha (unnskyld at jeg ler ;) ) Men jeg trodde det stod at man kun blir gravid mellom KLOKKEN 10-17.. Hvor borte vekke kan man være tenkte jeg da ;) Men det er nok jeg som er borte vekke, så tar halen mellom beina og kryper til køys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste blir gravide mellom dag 10 og dag 17, men det er ikke unormalt å bli gravid andre dager i syklusen.

Syklusen min tullet, og jeg ble gravid på dag 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha laaaange sykluser og ble vel gravid rundt om dag 28.

 

Det antar jeg ihvertfall siden jeg vet at jeg gjerne har 6 ukerssykluser og terminen måtte stilles to uker tilbake etter UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man tester med eggløsningstester så man vet akkurat hvilke(n) dag man hart eggløsning på. Da vet man jo at det var da man ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på fjerde dagen til tross for at jeg normalt sett har 28 dagers syklus ... og det vet jeg med sikkerhet siden det var den ene gangen vi hadde sex på en to mnd lang periode.

 

Med andre ord, sikre perioder finnes ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, gjorde ikke det. Men da jeg var på UL ble jeg satt 2 uker tilbake. Og det stemmer med at jeg ble gravid da mensen skulle komme. Det stemte også med babyen som kom ut iflg legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En orgasme kan trigge eggeløsning, altså han det få kroppen til å slippe et egg helt utenom vanlig tid. Det hender også av og til at kroppen slipper to egg på samme måned, men jeg tror ikke det kan gå så mange dager mellom hvert egg. Stress osv kan også påvirke hormonene så en eggeløsning kommer for tidlig eller for sent..

 

Så eneste måten å vite akkurat når du er fruktbar på er å teste, men det er ikke 100% sikkert som prevensjon det heller. Om du har sex en dag og får en eggeløsning i døgnet som kommer etter sengekosen ligger det sædceller på lur og venter inne i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...