Gå til innhold

Babyer som får MME


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte og mye spiser deres babyer? Min er 7 uker og han spiser alt mellom 60 - 120 ml hver ca. 3 time. Av og til 2,5 timer og en sjelden gang (spesielt om natta) går det 3,5 timer mellom måltidene.

 

Hvordan er det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 3,5 mnd. og spiser ca.160-180ml. hver 4-5 time. Legger seg kl.20:30 og sover natta gjennom til kl. 07-08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det likt som deg HI da han var på samme alder.

Nå er han 4 måneder, og spiser litt grøt osv i tillegg, så jeg har ikke helt oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ack ble litt nervøs her. Min er 2 uker gammel og spiser 120 ml hver 3.time hele døgnet. Høres jo ut som hun da spiser altfor mye..men babyer spiser ikke bare for å spise, gjør dem det? Hun spiser vel fordi hun er sulten? Eller burde jeg kanskje kontakte helsestasjon om råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ack ble litt nervøs her. Min er 2 uker gammel og spiser 120 ml hver 3.time hele døgnet. Høres jo ut som hun da spiser altfor mye..men babyer spiser ikke bare for å spise, gjør dem det? Hun spiser vel fordi hun er sulten? Eller burde jeg kanskje kontakte helsestasjon om råd?

Anonym

 

Det trur jeg ikke hun gjør. Har ikke erfaing med flaskebarn men har ei lita pia som bare får pupp. Hun la på seg over 2 kg på 6 uker. En liten storspiser. Du har sikkert en liten storspisser selv. Lykke til pia spiser kun for hun er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at babyen har matlyst, men da ligger hun allerede på 960 ml mme i en alder av 2 uker... Kan det være mulig? Det er ikke anbefalt å gi mer enn en liter i døgnet, så hva skal du gjøre når hun vil ha mer og mer mat?

Mi jente ligger på ca 960 ml, og hun er litt over 4 mnd. Når hun passerer 1 liter i døgnet kan jeg begynne med smaksprøver på frukt og grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er meg som har 2 uker gammel baby som spiser masse..

Vet ikke hva jeg skal gjøre ellers - hun skriker etter mat hvis hun ikke får- har prøvd smokk og bare flaske med vann men vann vil hun ihvertfall ikke ha. Har også prøvd å gi mye mindre, men da vil hun gjerne spise en gang i timen.

 

Visste ikke at det var så unormalt, på MME pakken så står det at barn fra 2 ukers alder kan spsie mellom 80 - 120 6 ganger i døgnet, selv om jeg tror min spiser kanskje 7 ganger i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye mme kan være skadelig for nyrene, så om du passerer 1 liter i døgnet og ungen fremdeles er mer sulten når hun er så liten, så må du kontakte helsestasjonen for synspunkt.

En så liten baby kan jo ikke få grøt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun spiser hver 3. time hele døgnet (som du skrev), er det vel 24 delt på tre, = 8 måltider i døgnet, og ikke 7...

 

Dersom det bare er 7 måltider i døgnet blir det noe mindre. Hvis du skal prøve og redusere mengden må du gjøre det gradvis tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...