Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Den urinprøven jeg skal ha med på hver svangerskapskontroll, må det være dagens første urin? Hvordan oppbevares den i såfall om kontrollen er senere på dagen? Og følger dere det jeg så et sted, om å dusje først og så tisse litt i do, før man tisser i urinprøveglasset? Var noe med at den ikke måtte blir forurenset av utflod e.l.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Det bør være morgenurin. Skal du levere den senere bør den oppbevares kaldt. Sett den i en pose i kjøleskapsdøren. Det skader ikke å være ren nedentil, men du må ikke dusje først.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 vask, tiss litt i do, så i glasset. lukk glasset, skyll av urin på utsiden, i en pose i kjøleskapet til du skal gå
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Det bør være morgenurin pga glukoseutslaget (sukker) som vises på urinstixen. Jeg hadde drukket sjokolademelk før jeg gikk til kontroll, legen reagerte på stixen og fryktet jeg hadde svangerskapsdiabetis. Måtte levere ny prøve. Jeg har aldri dusjet først, heller ikke tisset litt først, men det heter at du skal gjøre dette.
Gjest Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Ta helst urinprøven fra den første vannlatingen om morgenen. Urinen kan bli forurenset av bakterier og hudavfall fra kjønnslepper og forhud. Derfor er det viktig at kvinner holder kjønnsleppene til side når de skal ta en urinprøve. Begynn å tisse, og ta urinprøven ved å føre glasset inn i urinstrømmen mens du tisser. Ta glasset ut av urinstrømmen før du er ferdig, så du ikke får med deg de siste dråpene. Alle rene og tørre glass med godt lokk kan brukes. Vasking av underlivet før prøvetaking er unødvendig for å få tatt en god urinprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå