Gå til innhold

Kjøpte matboks til jenta mi idag og venninna mi mener hun kan bli mobba?!;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en helt vanlig, hvit matboks på europris til 20kr. Kjøpte en sprittusj for å skrive navnet på matboksen samt disneyklistermerker.

Venninna mi som var med spurte da om jeg ikke var redd for at jenta mi skulle bli mobba i barnehage pga matboksen? For i barnehagen der hennes barn går hadde alle matbokser med hello kitty, disney etc og ikke noe travelig, hjemmesnekret.

 

Ble passe paff når hun sa dette.. Vet ikke helt om jeg skal le av eller med henne nå. Tror virkelig ikke jenta mi blir mobba pga matboksen.

 

Tror du? ;)

 

Hun er forresten 1 år og skal starte på småbarnsavdelingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår har ikke Kitty (jeg hater den katta) eller Disney, men hun blir da ikke mobba for det. Nå syns jeg folk tenker litt for mye på dette. Det er slike folk som venninna di som skaper mobbere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig sprøtt ut!! Snuppa har en som det til alt overmål står COOP på! Og hun blir ikke mobbet for den i hvert fall... Mulig at det kanskje kan bli poblemer senere, men tror nok at det kommer veldig an på. Min lille er 3 år og har hatt denne stygge røde matboksen i barnehagen hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, slapp av. Tror ikke du trenger å tenke på den problemstillingen før jentungen sier i fra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

hehe,... det har hendt meg også. bortsett fra at jeg ikke er hygelig nok til å klistre på klistremerker da.

 

på konferansetimen i barnehagen så sa damen "når vi skal spise så sier de andre barna at de har finere matboks fordi de har motiv på sin. men når barna åper matboksene og de ser at din sønn har fått grønnsaker og frukt så blir det mer sån: åååå...får du grønnsaker og frukt du, du er heldig"

 

det er innsiden som teller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig bekymret.

Så egentlig det komiske i det. At alle andre 1 åringene i barnehagen (som sikkert ikke kan prate så mye) skal mobbe jenta mi pga matboksen:P

 

Måtte bare høre om det var flere som har barn i slike barnehager der det tydeligvis er matboks-kode for å få plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbet på småbarnsavdeling (!) for matboks med klistremerker? Venninnen din må være litt rar? På avdelingen til min minste bryr de seg fint lite om hva de andre har på seg eller har bilde av på matboksen. De er jo så små at de færreste klarer å snakke, i hvertfall ikke lange setninger... De er opptatt av å leke og lære :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, for en ting å si! :P

 

Små barn liker vel uansett kreativitet veldig godt? Alt som ikke er som "alle andre" blir populært hos barn.

Og en ettåring? Ser ikke for meg at barn på småbarnsavdelingen mobber en ettåring pga matboksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg ikke fikk helt til å stemme jeg og ;)

Ja, hun er litt spesiell når det kommer til merker og slikt. Barna hennes har kun merkeklær.

Var en gang jenta hennes søla på levis jeansen sin hjemme hos oss. Jeg spurte om hun ville låne en bukse av jenta mi, men det kunne hun ikke i følge moren fordi den var fra HM ;) Så når de dro hjem, var jenta hennes i ført strømpebukse :P

 

Har blitt vant til dette, men syntes det med matboksen var litt i drøyeste laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, man er passe spesiell om man velger å la barnet gå uten bukse fordi den er sølt på, når en annen mamma tilbyr en ren og tørr bukse.

Hvor kjøper hun strømpebukser, forresten? Og bodyer?

Om hun bruker tusenvis av kroner på det også vil jeg si hun mangler noe oppi knotten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke noe problem på en småbarnas avdeling, men om slik mobbing skjer blandt de større barna er ikke sjokkerende.

 

Anbefaler deg å ha flere matbokser, og ikke bare en. Har mange matbokser til ungene fra typen enkle ikea matbokser til prinsesser og spiderman. Ungene skal ikke være så veldig store før de synest det er stas med motiv. Akkurat hvilken som er yndlingsmatboksen varierer, og de legger raskt merke til hvilke matbokser de andre har.

 

Med to unger og to foreldre i jobb, er det ikke alltid at vi får gjort rein yndlings matboksen til neste dag, og da kan det bli sure miner om det ikke får den de hadde tenkt. Matboks i barnehagen er det største statussymbolet blandt ungene, å det å ha ny matboks er kjempe kult. Var litt uforståelig for meg dette, da jeg hadde matpapir eller pose når jeg gikk på skolen, var ikke helt fremmed for å komme med matpakken i samme posen brødet kom i.

 

Men det er jo fint med disney klistremerker etc, men de kommer vel av i oppvaskemaskinen? Sikkert dyrere med ditt alternativ, enn andre matbokser i lengden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir sikkert ikke mobbet for det, men bare lurer på hvorfor du ikke kunne kjøpt en ''barnematboks'' ? Bare for å gjøre det annerledes liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en sær og veldig tidlig utviklet gjeng på småbarnsavdelingen hvis 1 åringene mobber pga en matboks...hehe.

 

Et lite tips hvis du er på jakt etter billig matboks som ikke skiller seg ut: Rema 1000 eller nille har billige og tøffe matbokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir nok ikke mobba, men barna i barnehagen ( 3 år og oppover) Bruker mye av tiden på å diskutere hvilken matbokser som er bra og ikke, så kan være at hun føler seg utafor ! Hilsen en som jobber i barnehage !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kreativt jeg! Sikker på at hvis du fortsetter med kreativiteten din, så vil datteren din gjøre det samme! :-)

Hun har en matboks som ikke alle andre har! Smart, og tror jeg skal gjøre det samme! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...