Gå til innhold

er det ok å gi havregrynsgrøt?


trekløveriet <3

Anbefalte innlegg

min gutt på 16 mnd vil ikke ha den vanlige grøten på butikken lengre,ei heller brødskiver.....kanskje litt matlei..

Har prøvd med havre grynsgrøt med stort hell.

Men er det næringsmessig bra nok til frokost og kvelds?

Jeg bruker ca 1 dl havregryn,1,5 dl h melk,litt sukker på,ett smørøye,og litt kald melk oppå til en porsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi serverte havregrøt med stort hell i mange måneder da vår eldste va på den alderen. Koker havregøt til minsten nå også, men hun tåler ikke butikkgrøtene og vil ikke ha skiver så..

 

Våre spiser grøt med litt bær på nå i sommertiden... Tror ikke du trenger å være redd for næingsinnholdet, for det blir anbefalt i heftet mat for småbarn fra sosial og helsedirektoratet eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er helt greit. Vi har ikke gitt vanlig barnegrøt siden gutten vår ble 14 mndr, vi veksler mellom havregrøt (uten smør og sukker, men med helmelk og hjemmelaget sviske/aprikospuré), wheetabix og muesli som jeg kjører i kjøkkenmaskin, de siste også med helmelk og fruktpuré.

 

En dag må de jo slutte med grøt, og Trollet viste tegn på at han savnet tyggemotstand. Han spiser selv, og derfor passer jeg på å lage grøten litt tykk så det holder godt på skjeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, vi voksne kan jo spise havregrynsgrøt som måltid bare i større porsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, vi voksne kan jo spise havregrynsgrøt som måltid bare i større porsjon. Havregryn er det masse næring i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...