Gå til innhold

Mannen min har gått fra å drikke vanlig øl til å drikke lettøl :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jippi!!

 

Jeg er en av dem som har en mann som er veeeldig glad i øl. Litt FOR glad i øl etter min og kanskje andres mening også. Jeg har nevnt det for ham flere ganger, og til tider har det endt i krangling bare fordi jeg mener han drikker for mye øl, og at dette umulig kan være bra. Når jeg snakker om for mye så vil det si i gjennomsnitt 2 øl til dagen, av og til flere.

 

Men plutselig nå har han begynt å kjøpe lettøl, til min store lettelse. Om det er med tanke på økonomi, det vet jeg ikke, jeg har rett og slett ikke orket å snakke med ham om det, for han vet at jeg ikke liker øl-drikkingen hans, og da vil jeg av prinsipp ikke ta det opp som tema lenger. Er bare letta over at det nå går i lett- og ikke vanlig øl.

 

Så...hvordan er mennene deres? Glad i øl eller? Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ta det opp med han jeg! Han bør jo få skryt når han gjør tiltak i den retningen du vil. Jeg synes ikke du skal overse det, som om det ikke betyr noe for deg. Gjør han stolt over å ha endret sine vaner og skryt av han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er også altfor glad i øl.Han drikker alltid mer enn 2 gjerne 18. Jeg har trampet og kjeftet i flere år,men nå endelig er han blitt glad i .........MUNKHOLM.

Thank you God!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..jeg burde kanskje skrytt av ham :) Han fortjener jo det.

 

Samtidig så vet jeg at han kommer til å gå tilbake til vanlig øl- hvertfall i perioder, fordi han driver å brygger øl, og det er ikke med mindre alkoholprosent enn vanlig øl.

 

Men så lenge han kjøper ølet så har det de siste ukene gått i lettøl, og det er nok med tanke på at det er en del billigere enn vanlig øl. Så det er nok der den største grunnen ligger.

 

Men flink har han jo uansett vært :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er som meg, totalavholds. 100%, ingen alkohol, ikke i mat engang. Eller som tilsetningsstoff i sjokolader og godteri, da kjøper vi det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er glad i øl, men han drikker det maks en gang annenhver mnd eller så. Og da drikker han seg absolutt ikke snydens, men tar to-tre for kosens skyld. På fest- som også er svært sjeldent vi er på om dagen- drikker han gjerne litt mer, men han blir aldri dritings.

 

Hans ølforbruk er vel ganske likt mitt vinforbruk. :)

 

Jeg hadde aldri orka å vært sammen med en som drakk hver dag, eller drakk veldig mye hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleva ❤ lillejenta si ❤ :

 

Nei, du kan så si. I alle forhold er det vel en ting eller to en ville ha rettet på. Ingen forhold er perfekte. Så hos meg er vel øl-forbruket ett av de tingene. Men jeg kan vel ikke gå fra ham av den grunn? Det ville vært for dumt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvordan forbruket arter seg, om det grenser til misbruk, om det går utover økonomi, om det plager ungene, mannen endrer oppførsel og om han generelt ser ut til å velge øl fremfor familien.

 

Gjør han det, bør du jo ta en nærmere vurdering av situasjonen. Det bør hvertfall ikke gå utover barna på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt ikke. Så ille er det ikke. Men etter min mening så er alkohol forbeholdt helgen, eller hvertfall dager der en ikke skal på arbeid dagen etter. Men folk har tydeligvis forskjellig syn på det.

 

Misbruk blir en helt annen kategori enn dette. Hadde det vært misbruk går jeg ut fra at det hadde begynt en plass for 4 år siden, og i løpet av disse 4 årene utartet seg til å bli noen hakk verre enn det det var. Her har det vel heller gått motsatt vei, i og med at han har gått over til lettøl. Hadde han hatt et stort behov for alkohol går jeg ut i fra at det heller hadde gått andre vei.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...