Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Har ei datter på 13 år og skal begynne å jobbe som nattevakt på et sykehjem.Er hun for ung til å sove alene hjem? Jeg tenker på at det kan bli brann og slikt.Har hørt at barnevernet kan komme inni bildet visst man lar så unge overnatte alene hjemme.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Jeg var alene hjemme en hel helg da jeg var 13 år. Det var da helt fint. Man er jo ingen "unge" lenger og trenger å lære å være selvstendig.
tante grusom master of law Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Jeg var alene hjemme i uker i strek da jeg var 13. Bodde helt alene da jeg var 14. Litt foreldresvikt inne i bildet, men det gikk jo fint. Ser ikke hvorfor hun ikke skulle kunne være alene kun en natt, dersom hun ikke føler ubehag ved det.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Veldig stor forskjell på ungdom i den alderen da.. Det hadde ikke vært lurt at jeg sov alene hjemme som trettenåring feks, da hadde vi skikkelige fyllefester og hadde sex..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 det blir flere netter,det er jo et visst ant netter man går nattevakt
Miss Misantrop Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Jeg klarte det helt fint da jeg var 12. Gikk jo å la meg før de gikk på vakt og de kom hjem før jeg skulle på skolen. Jeg kan aldri huske at jeg var redd eller fant på noe tull. Hvis hun er husredd er det en helt annen sak. Det er jo først og fremst hun som må være konfortabel med tanken.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Jeg hadde ikke gjort det...men har aldri blitt satt til å være alene om natta heller,ikke før jeg var 15-16 år.. Ser jo rundt omkring at det tydeligvis er vanlig å reise fra ungene fra de er 12-13 år, men i mine øyne er det for ungt.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #9 Skrevet 29. juli 2010 Kanskje du kan alliere deg med en nabo eller besteforeldre som kan ringe om hun blir redd eller noe skulle skje?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #10 Skrevet 29. juli 2010 Jeg tror det kommer veldig ann på hvordan jenta er. Da jeg var like gammel sov jeg alene på mange steder. Jeg dro alene på helgeturer i marka, overnattet på hytter og reiste alene med tog og båt til Finland. Ingen av de tingene var noe problem, men jeg tror noe av grunnen til det var at jeg viste at foreldrene mine var hjemme og ville stilt opp uansett hva som hendte om de fikk beskjed (det var litt værre ettersom det var før mobiltelefonens tid). Jeg tror likevel ikke jeg ville likt å bli overlatt til meg selv om natten noe mer enn en og annen sjelden gang hvis foreldrene mine skulle bort eller noe sånt. Hvis foreldrene mine hadde spurt ville jeg aldri innrømmet at jeg helst ikke hadde villet det, men jeg hadde ikke likt det. Jeg tror det ofte er veldig viktig med trygge rammer for ungdom, selv om de forsøker å være selvstendige. Om du velger å la henne sove alene hjemme synes jeg i det minste du bør alliere deg med en nabo som lover å holde seg hjemme og som datteren din kan ringe/gå til om det er noe. Sansynligvis vil hun si det er bare tull og helt unødvendig men selv om hun aldri kommer til å benytte seg av muligheten vil det være en trygghet som jeg synes hun fortjener.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #11 Skrevet 29. juli 2010 Jeg synes ikke hun er for ung dersom hun selv er klar for det. Men ville som andre nevner her alliert meg med en nabo eller lignende som kan passe på dersom noe skulle skje. Jeg ville også sørget for at alle brannvarslere var up-to-date og at en av dem er plassert på soverommet til datteren din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå