elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg skriver på dette forumet, da det er mest aktivt. Jeg har ei jente på tre år som har vanvittige trassanfall. Det kan utarte seg i nesten to timer i slengen, der hun skriker og skjelver av sinne. Hun kan fråde noen ganger rundt munnen. Jeg føler vi har prøvd alt når hun har disse anfallene (ca annenhver dag). Holde henne så hun får kontroll på seg selv, snakke rolig med henne, la henne være i fred...i det hele tatt. Ingenting nytter, hun skriker og skriker og ingenting går inn der og da mens det pågår. Pappaen har også "gått inn i situasjonen", uten at dette har nyttet. Det virker som hun mister helt kontrollen på seg selv, så jeg blir redd og veldig bekymret for henne...synes så synd på henne når dette skjer. Kan noen svare: Er dette bare normal trass? Kan det utarte seg så dramatisk? I så fall, hva kan vi gjøre når det kommer, så hun slipper å ha det så vondt?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Vår ene var slik. Det avtok litt når han ble eldre. Er 8 år nå og mye roligere, men kan fortsatt blir veldig rasende når han først blir sint.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Ganske vanlig ja. Min gutt kan også være slik. Han er også 3år. Vi går til et annet rom og lar han holde på Før var det hver dag, men nå har han nesten gitt opp, og vi ser det vel hver 14 dag nå. Det er jo ikke så gøy når det ikke gir noe oppmerksomhet. Kommer raseriet i butikker tar vi han i bilen. Da sitter jeg i bilen sammen med ham, men han får ingen oppmerksomhet. Selvsagt får han en advarsel først. Jeg er i utganspunktet veldig slik at han må utrykke seg muntlig, men når dette "anfallet" først kommer er det bare å bli ferdig med det. Min gutt begynte med slikt sinne rett før sommeren. Er du desperat så kan du vifte med en is. Da slutter de gjerne ganske fort.
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2010 Tja...har til og med prøvd is, men da har hun skreket til meg da og :-p. Men jeg får prøve den at hun må bare rase fra seg. Har bare vært skeptisk til det, da hun er så rasende at jeg er redd hun skader seg selv.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Jeg syns ikke dette virker normalt! En ting er som en annen skriver "det er ikke så gøy lenger når det ikke gir noe", også slutter barnet med utbruddene. Noe annet er det når anfallene kommer tilbake veldig ofte uten at barnet ser ut til å "lære" noe av det (at det ikke hjelper feks). Hvor lenge har hun vært slik og i hvilke situasjoner kommer dem?
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2010 Tja... det kommer når hun er litt trøtt eller hun ikke får det som hun vil (i dag fikk hun ikke lov til å løpe alene på p-plassen utenfor butikken). Jeg synes bare at hun er mer rasende enn andre jeg har sett med sånt anfall...når hun er sånn, får jeg ikke blikkontakt eller muntlig kontakt med henne. Jeg synes det er nifst. Hun har vært sånn i ca 2 mndr og det kommer gj.snitt annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Helt normalt...min ene var slik. Det går over hvis det er en trøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå