Gå til innhold

Å padle med isbjørner..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hva som har skjedd, men sånn som det ser ut for meg har en isbjørn måtte bøte med livet fordi noen mennesker ønsket å padle i isbjørnland.

 

Jeg syntes synd på han som er blitt skadet og jeg håper at det til slutt går bra med ham.

Men...kan man ikke holde seg unna disse dyrene da, sånn at man ikke blir nødt til å skyte flere av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes og synd på isbjørnene. Den var sikkert helt utsulta som så mange isbjørner er.

 

De kan padle andre steder synes jeg. Synes ikke synd på mennesker som tar sånne sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke så at de oppholdt seg i teltet da de ble angrepet. De var på padletur, ja, men de var ikke ute i kajakken da bjørnen angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnen tok seg inn i teltet, tok tak i den ene padleren og dro han med seg 40 m bortover, før isbjørnen ble skutt..

 

Hadde jaggu skutt jeg også ja !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis en isbjørn plutselig hadde befunnet seg i teltet mitt så hadde jeg skutt jeg også. Forskjellen er at jeg ikke ville teltet et sted hvor det befant seg isbjørner.

De visste jo om isbjørnene før de reiste ut på turen sin, de så de som den største trusselen har de jo sagt.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil vel ikke sette deg i en bil heller? Det er jo en fare for at du skal krasje.

Hva med å dra på safari, eller fottur på Dovrefjell for den del? Ville dyr kan altid angripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er faktisk bjørn rundt om kring på hele svalbard. Smått er den inne i hyttene, eller i byen...

 

Skulle det ikke ha bodd folk på svalbard da mener du?

 

Skal man slutte å leie ut teltplasser på campingen der oppe? Siden det er en sjangse for at det skal komme bjørn?

 

Skal man slutte å dra på hytta, siden det er sjangse for at det skal komme bjørn?

 

Skal man bare la være å gå ut av døra, siden det er sjangse for at det skal komme bjørn??

 

Er ingen som oppsøker bjørn da vell...

 

Nå skal det sies at det eneste de to på padlertur frykta, var at det skal komme bjørn...

 

Vil tro bjørnen var meget sulten, siden den oppsøkte teltet...

Somregel oppsøker ikke bjørnen mennesker.....

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha teltet et sted hvor det befant seg isbjørner. Om du syntes det er greit så deg om det. Poenget er at det ikke er så veldig mange isbjørner igjen og man burde prøve å ta vare på de man har. Derfor burde man ikke sette seg i den situasjonen som de padlerne gjorde..og sikkert flere med de.

 

Men, dette var ikke en tråd for å gjøre situasjonen verre enn det den allerede er for de to guttene. Jeg syntes oppriktig synd på de og håper at det kommer til å gå bra til slutt.

 

men jeg føler også med den stakkars isbjørnen som sikkert så på både teltet og guttene som en trussel.

 

Og, for å svare på spørsmålet ditt, joda...jeg har sittet i bil mange ganger jeg, har til og med vært på safari i Sør Afrika og gått tur på Dovrefjell.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...