Gå til innhold

Parterapi hos familievernkontoret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd det men har et par venninner som har prøvd.

 

Det fungerte dårlig. Mannen som hadde vært utro fikk medhold i at det i noen situasjoner var ok når man har et dårlig forhold, hun valgte å bli hos han og har nå 0 selvtillitt igjen.

 

Tilbudet stinker etter min mening

 

Så vil jeg legge til at det ikke gikk særlig bedre med venninne nummer 2 med untak av at hun gikk fra mannen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg er litt redd for, at fordi det er et offentlig tilbud så finnes det på en måte ingen kvalitetssikring. Jeg bor i Oslo da, og hvis noen har erfaring herifra vil jeg gjerne høre.

 

Hvis jeg skal mase på mannen til å bli med på parterapi må jeg føle meg trygg på at vi skal til et bra terapitilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, like ved Bjerketravbane. For meg var det forferdelig. Ringte ned og bestillte time da mannen hadde hatt sidesprang nummer 2, jeg følte at han fikk masse støtte på at det han hadde gjort var normalt og at jeg satt igjen som den store tapern. Vi gikk to ganger, da fikk jeg nok og kastet ut mannen. Han får finne seg en sånn dame som terapauten syntes fortjente en trofast partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde parterapi der forrige gang jeg var gravid. Det var nok det som fikk oss gjennom den graviditeten sammen.

Jeg syns det er et flott, gratis tilbud. Selv om det ikke var en psykolog vi snakka med, fikk vi god hjelp av et fornuftig, erfarent menneske, utdannet som sosionom.

Det hjalp oss veldig å diskutere såre temaer med en tredjeperson inn i bildet, som kunne si ifra hvem som var urimelig og hadde for høye krav. Begge stod jo på sitt. Vi lærte oss teknikker for å kunne ha saklige diskusjoner og masse annet.

Det er jo bare å prøve. Er du ikke fornøyd, kan man bare la være å gå dit..

Men som sagt, for oss var det nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Må man gjøre seg fortjent til å ha en trofast partner? Jeg trodde det var en forutsetning for et godt forhold at man viser hverandre respekt jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott å høre at noen har gode erfaringer også!

 

Jeg synes det å ta opp temaet parterapi er skummelt jeg. Mannen synes jo alt er perfekt og merker ikke at jeg er misfornøyd selv om jeg har prøvd å snakke om det flere ganger :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har et ordentlig problem bør man finne en som er utdannet psykolog. Det finnes nemlig ikke urimelige krav til sitt eget liv, det finnes kun urimelige krav til andres. Man må selv sette grensen for hva man kan tolerere. Jeg syntes disse familievernkontorene tar litt for mye styring i hva som er rett og galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i parterapi hos familievernkon. her i Bergen etter min man hadde vært utro.

Vi fikk komme inn på samtale etter bare ett par dager etter jeg ringte, og for oss hjalp det utrolig.

Hadde det ikke vært for dem så hadde jeg nok ikke greid å fortsette forholdet.

Min mann fikk ikke støtte for det han hadde gjort, men jeg fikk heller ingen støtte å få lov å oppføre meg som ett troll. (noe jeg syns jeg hadde fullstendig rett til, hehe)

 

Vi gikk der 4-5 ganger før vi følte at vi kunne greie oss videre på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...