Gå til innhold

Kan sykepleier bruke sminke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer, fordi jeg kunne tenkt meg å begynne på sykepleien. Men jeg er avhengig av sminke, full pakke med foundation mascara osv... Ikke sterke farger men jeg må sminke meg..

 

Kan man bruke det? Tenker ifht hygiene og regler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal egentlig ikke det, absolutt ikke under praksisperioder på sykehus o.l. nettopp pga hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt nek!! Nei, man kan ikke bruke sminke & parfyme!

 

Om du virkelig har lyst til å bli sykepleier, så tenker du ikke på hvordan du ser ut da!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg jobbet som sykepleier i 7 år.

 

Svar til ditt spm, kommer helt ann på hvor du jobber som spl.

 

på avd. der det er strenge krav til hygiene, er det desverre ikke lov å sminke seg, eller bruke smykker. Håret må i hestehale.

Men de fleste som jobber her har ingen ting i mot dette, fordi det er i hensyn til pasientene.

 

Ellers vil jeg tro at sminke er OK. så lenge ikke det er veldig dramatisk!

Jeg brukte selv sminke når jeg jobber. ( Har aldri jobbet et sted hvor det var strenge krav til hygiene. )

 

Det siste stedet jeg jobbet var et dagbehandlingssted for narkomane, her var det helt greit å sminke seg og se fresh ut! :)

Kan legge til at jeg gikk i mine egne klær her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Selvfølgelig kan man bruke sminke som sykepleier!!

Det er ingen regler som sier at man ikke kan det.

Det tar seg kanskje ikke så bra ut å være skikkelig oversminka, men jøss, det fins da en gylden middelvei.

Jeg er selv sykepleier, jobber på sykehus og bruker sminke til daglig. Det gjør det fleste av mine kolleger også.

Parfyme er fy-fy, pga av allergier osv, men sminke har ingenting med dårlig hygiene å gjøre.

Derimot så er øredobber, ringer og andre smykker tikkende bakteriebomber som man bør styre unna.