Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Leser at flere her inne prøver å bli gravid, lurer på om for mye stress forbindelse med å prøve å få barn kan gjøre det vanskligere å bli gravid?... Jeg og kjæresten min skal begynne å prøve denne måneden, er på nest siste dag av mensen, og lurer på når det er best å prøve, hvordan osv... :-) Bør vi slutte å drikke alkohol feks?Spise sunnt?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Det er lurt å spise sunt og kutte alkohol ja, og husk å begynne med folat, gjerne allerede nå. Hos oss satt spiren etter tre måneders prøving, den måneden jeg var mest avslappet til det hele og tenkte at nå skjer det ihvertfall ikke noe (pga reising i jobben akkurat i "rett tid"), ja da satt den! Masse lykke til!! )
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Ja, stress pvirker fruktbarheten. Du bør selvfølgelig spise sunt og trene og holde deg unna alkohol. Begyn med folat tabeletter. Den beste og eneste (naturlige) måten å bli gravid på er ved å ha sex. Etter sex kan det lønne seg for deg å ligge i senga i ca 15 min, med en pute under stumpen. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 http://www.babyverden.no/Verktoy/Egglosningskalkulator/ her finner du ut når du har eggløsning
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Takk!! Kjæresten må reise bort i forb. med jobben noen uker imnd, og litt greit å finne ut når jeg har eggeløsning.. Fant ut jeg har fra 12-17 august sånn cirka. Men er det ikke sånn at det er faktisk mulig at kvinner har eggeløsning dagen etter menstrasjon eller rett før.. At man "aldri kan vite" ???
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Det er som regel de som har kort syklus, eller har lang lutealfase. De med syklus på ca. 28 dager....har som regel el alt fra dag 12 til 16 i syklusen.
Gjest Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 - slutt å røyk/snus - spis sunt, kutt ned sukker og karbohydrater. - ikke stress - ta folat - ha sex reglemessig, for kosens skyld! Og til slutt, man kan ikke alltid vite når man har eggløsning om man ikke kjøper tester, som forøvrig er veldig dyrt å hamstre inn om man ikke i utgangspunktet har problemer med å unnfange. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Ja, det er sant. Men som regel kommer den presist. Du kan jo bestille eggløsningstester på billig-tester.no. Der selger de bla. sånne små pinner du tisser på for å se om du har EL :-) Veldig praktisk - men kan gjøre deg en smule stresset, så vet ikke helt om jeg anbefaler deg å bruke det.. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå