Gå til innhold

Noen grundere her? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger å etablere et firma, og driver på med design av produkter, har ideer til nye produkter og er usikker på hvordan jeg går fram. Har meldt meg på Nav sitt etableringskurs nå til høsten, så det ser jeg fram til. Men i mellomtiden jobber jeg mye med planlegging osv av ideer, framgangsmåter, produksjon osv. Er rett og slett stuck, og er så ny på dette..

Synes dere at man må ha god utdannelse til å kunne starte for seg selv?

Noen her som har startet fra bunnen av og gjort det bra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du drive med produksjon ol er det greit å få med noen på laget som har den tekniske kunnskapet som trengs. Kanskje en ingeniør-student som vil drive med praktisk ved siden av studiene?

Skrevet

Så utrliog flott at noen tør å satse!!

Jeg har også mange planer og ideer, men får ikke fingen ut for å begynne.... Jeg er en stor drømmer kan man si...

Men jeg har lest en del av det jeg har kommet over, og det som jeg har sett som går igjen er at man må ikke ha utdannelse. Det viktigste elemtentet i å starte for seg selv er å ha stor nok tro på det man vil utvikle/selge.

Så ønsker deg masse lykke til!!! Tro kan flytte fjell :-)

Skrevet

Nei, det er mye viktigere at man er dyktig til å få med seg de rette menneskene og at man har pågangsmot. Når man starter for seg selv går det gjerne et par år før man går i pluss. Oppstart er krever også mange timers arbeid.

Jeg har et par kompiser som gjorde det godt. De jobbet veldig hardt 3 år, ble kjøpt opp for mange pesesos og lever nå det gode liv :)

Skrevet

Takker for svar ! :)

Er selv en drømmer også, alltid drømt om å starte noe for meg selv. Har brukt mye tid på design fram til nå, er også så heldig som har en flott kjæreste som er veldig flink med markedsføring og har etablert for seg selv flere ganger og har mye kunnskaper. Men han er den typen som står veldig klar til å "kaste vann over hodet" på meg når jeg får mange ideer.

Føler det er litt kaotisk akkurat nå, prøver å få laget bra forretningsplan men mye er vagt. Var på møte med noen som så litt på designene mine, og måtte gjøre de helt om, så regner med dette tar litt tid.

Men jobber med dette mange timer hver dag, så jeg håper jeg kan få det til.

Er forresten ung, og føler mange ikke tar en "seriøst" da heller..!

Skrevet

Mange regner med at unge mennesker ikke vet hva motgang er og motgang møter du garantert hvis du skal starte et skikkelig firma og ikke bare noe av sorten nettside som promoterer webdesign. Derfor er det vanskeligere å få starthjelp av investorer hvis du er veldig ung. Særlig hvis du ikke har familie/barn og har erfart de utfordringene det gjerne innebærer. Men er du dyktig og har pågangsmot lykkes du nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...