Gå til innhold

Er så bekjymra for bestevenninna mi som ligger i fødsel nå:( (tvillinger)


Hot Midget !

Anbefalte innlegg

Er nesten 6 uker før termin, men hun måtte bli igangsatt i dag pga svangerskapsforgifting. Fikk melding av henne klokka 12 om at de hadde tatt vannet og hun hadde 7 cm åpning! (ikke forstår jeg hvordan hun greide å skrive melding med 7 cm hehe), men det er jo 2,5 time siden! Burde ikke jentene ha kommet til nå?? Blir helt gal av bekjymring, ser jo for meg det værste jeg:(

 

Plis noen, si meg at det går braaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig går det bra :) De fleste fødsler går jo bra da i disse dager :) Men så klart, det er jo alltid en risiko...

 

Hehe... sende sms med 7 cm åpning ja :) Kanskje hun har epidural? Jeg hadde det og kunne godt klart å sende sms med full åpning da :) For min del tok det lang tid fra full åpning til tassen var ute. Tok godt over 5 timer...

 

Og dessuten, så er det vel ikke det første den nybakte mammaen gjør når hun endelig har fått ut babyene, å kaste seg over telefonen og begynne å sende sms :) Smøre deg med tålmodighet, så får du høre den gledelige nyheten når de har fått summet seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre venner fikk heller ikke beskjed før det var gått en god stund. Rett og slett fordi det primære var overlevelse de første timene. Det gikk imidlertid bra med oss begge, men sms var ikke det som sto i farens hode sånn mens han løp mellom postop og nyfødtintensiv.

6 uker før termin er ingen krise for de små. Det blir litt ekstra arbeid ifht en fullbåren baby, men de klarer seg normalt sett bra og tar igjen sine jevnaldringer i løpet av første leveår.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Jeg har jo født to ganger selv, og forventer ikke at jeg skal få sms med en gang de er ute, men er så bekjymra for det, kan ikke for det:(

 

Sikkert noe med at hun er førstemann ut med tvillinger, føler det er litt sånn dobbel risiko..Hun selv var bekjymra for hun skulle føde en og revne, så at den andre kom med ks, to arr og ta seg av etterpå:/ Men håper nå ikke det da.

 

Håper bare alt er fint med henne og de små!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering, om noen skulle bry seg;)

 

Da har hun fått jentene, to perfekte friske små jenter på 44 cm:) Nokså stort til å være 6 uker før, er det ikke?:) Alt gikk fint, og jeg gleder meg sååånn til å se dem:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da!! Da kan du bare lene deg tilbake å slappe av på din venninnes vegne!! De var egentlig ganske så store til å være født så tidlig og i tillegg er tvillinger tror jeg ja!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...