Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Trenger virkelig hjelp til og overbevise mannen min om at babyen vår må få vaksine! Han mener det er noe muffens med vaksinene, han tror at vaksinen gjør at man er mere utsatt for astma og allergier. Jeg er av en oppfattning av at det ikke er vaksinen som har skyld i at folk har astma og allergier. Er så utrolig redd for at babyen vår skal få f.eks kjikhoste eller noe annet. Så nå ba han meg om å skrive en liste på 10 grunner for og imot på at jeg skulle gi henne vaksinen. Men jeg kommer bare på 2 for og ta. Men jeg kommer heller ikke på en eneste imot? Er jo viktig og go vaksine for at barne ikke skal bli sykt eller i verste tilfelle dø, men det er jo også viktig for at man skal forhindre smittespredning. Huff.. Hva skal jeg gjøre? Mvh redd mamma.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Kanskje du kan finne gode tips her inne på vaksinedebatten http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/2402 Men du kan jo hilse mannen din å si at vaksinene er vel utprøvd og dersom det hadde vært noe muffens med dem, hvorfor er de med i barnevaksinasjonsprogrammet om de var farlige?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Jeg synes du skal si til pappaen at han må bli med til helsestasjonen og forklar til helsesøster på forhånd at hun må argumentere ovenfor pappaen. Mine viktigste grunner til å gi vaksine var: Stivkrampe er en alvorlig sykdom og det er ikke alltid man ser at små barn har fått små skrammer som kan bli infiserte, dessuten biter barn hverandre og det er fort gjort at barnehagen glemmer at barnet ikke er vaksinert og glemmer å sende barnet på lekevakta ... Krybbedøden i Storbritannia ble redusert etter at man innførte kikhostevaksine til de minste barna. Dette henger trolig sammen med både at man samtidig begynte å anbefale at barne skulle ligge på ryggen og at en del "krybbedøder" egentlig var tidlig kikhoste. Vi reiser en del og har familie i et område hvor polio fremdeles forekommer. "Trippelvaksinen" er en velutprøvd vaksine og alvorlige bivirkninger er sjeldne.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 spør om han er villig til å ta sjangsen på at akkurat deres barn tåler å få kikhoste, tuberkolose, meslinger eller kusma. noen sykdommer som er på fremfart igjen pågrunn av mange innvandrere som er uvaksinerte og pågrunn av foreldre som er hysteriske og ikke vaksinerer. det er skumle,veldig skumle sykdommer som man enkelt kan forhindre vet et lite stikk i armen. mannen din er en idiot om han velger å la være,både for barnet deres sin del og for andres del.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Har sakt til ham at vaksinene kan jo umulig vere farlig når de gir dem til barn, men han står på sitt da og sier følgende; Helsemyndighetene vet at vaksinene fremkaller astma og allergier, men de velger og gi det selv om det gir slike ting pga de ikke ønsker og miste store folketall.. Blir så frustrert!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Det finnes ingen bevis for at vaksiner gir allergi eller astma. Når han kommer med sånne påstander synes jeg nesten han burde dokumentere det ovenfor ham. Hvis ikke kan du kontakte statens helsedirektorat så vil nok de hjelpe deg med å finne fram til dokumentasjon på studier som viser at det ikke er noen sammenheng. Forøvrig vil jeg heller ha en allergisk gutt enn en død gutt jeg da ...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 http://www.dinbaby.com/forum/thread/141625188 fant en tråd jeg husker jeg leste tidligere i år. synes hi i den tråden har noen gode poenger.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Man trenger hovedsakelig bare én grunn og det synes jeg du skal legge frem for mannen din: Hva er verst - et barn som KANSKJE blir allergisk eller får astma eller å få et barn som kan få en av de sykdommene vi vaksinerer mot, som vi VET kan gjøre barnet alvorlig sykt, gi varige mén eller til og med død? Kikhoste, meslinger, difteri, hjernehinnebetennelse og stivkrampe kan være dødelig, særlig for små barn. Spør han hva han foretrekker å gamble på - muligheten for astma eller muligheten for at barnet får så alvorlige sykdommer.... Hvis han mener han må ha ti grunner kan du google hver enkelt av sykdommene og sette opp en liste over sykdomsbilder og mulige alvorlige komplikasjoner. Tenker det skal gi han langt over ti grunner for å vaksinere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå